تاريخ انتشار: 09 فروردين 1397 ساعت 12:36:34
نگاهی دیگر (قسمت دویست وسی ودوم)


گفتم: آقاجون حاتمی‌کیا در مراسم اکران به وقت شام سینما سپاهان اصفهان اظهار کرد اگر مدافعان حرم نبودند به وقت شام می توانست به وقت اصفهان، تهران، شیراز و تبریز باشد.
گفت: مسئولین ذی ربط باید بتوانند با پرهیز از مبهم گویی صادقانه و شجاعانه از ضرورت و دلایل اعزام نیروی نظامی و تقدیم هزاران شهید در دفاع از سوریه بعنوان یکی از نقاط کلیدی قابل تعریف در عمق استراتژیک کشورمان سخن بگویند.
باید تصور اینکه با به صحنه آوردن عاطفی خانواده معظم شهدای مدافع حرم و نمایش یک فیلم ضرورت اقناع و همراه سازی افکار عمومی را فراموش کنند راه به جایی نمی برد یعنی باید همچنان آماده استماع شعارهایی مانند نه غزه نه لبنان در مقاطع مختلف باشیم.

گفتم: یعنی موضوع ضرورت مقابله فرا مرزی با خطر تکفیری های داعش برای افکار عمومی روشن نیست؟ اصولا چه نقطه مبهمی را باید توضیح داد؟
گفت: معتقدم اعزام نیروهای ارشد نظامی مستشاری و رزمی به سوریه برای حفظ یکی از نقاط کلیدی قابل تعریف در عمق استراتژیک کشور ضروری و اجتناب ناپذیر بود اما با مبهم سازی مانند موارد ذیل نباید افکار عمومی را به تردید دائمی مبتلا کرد.
1- اعزام نیروی مستشاری - نظامی به سوریه با اقدامات جریان معارضه سوری مورد حمایت آمریکا - عربستان مانند ارتش آزاد ، جبهه فتح شام ،جبهة الاسلامیه یا ائتلاف ملی ، شورای ملی ، هیئت عمومی ، کمیته هماهنگی ملی ، اخوان المسلمین و احزاب کرد علیه دولت اسد پس از سال ۲۰۱۱ آغاز شد.
2- داعش سه سال بعد در ۲۰۱۴ با ادعای خلافت جهانی حکومت اسلامی در سوریه تشکیل و پس از تحمّل خسارت ناشی از مقابله ارتش و حتی بخشی ار معارضه به سمت عراق حرکت کرد.
3- داعش در شرایط ناشی از خیانت برخی فرماندهان و استانداران عرافی و اختلافات شدید حکومتی که بعدها با میانجیگری ایران و کنارگیری نوری المالکی مرتفع گرذید وارد عراق شد.
4- نیروهای داعش در حرکت به سمت مرزهای ایران توسط نیروی نظامی کشورمان سرکوب و سپس با بازسازی سازمان ارتش و نیروهای مردمی عراق متوقف و مورد هجوم و نابودی قرار گرفت چنانکه سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس در ۳۰آبان۹۶ با صدور ییامی خدمت مقام معظم رهبری رسما پایان داعش را اعلام کرد.

گفتم: بهرحال برخی تاکید دارند که مقابله با داعش در سوریه و عراق مانع از انتقال جبهه نبرد به خیابان های کرمانشاه ، همدان ، اصفهان و تهران شد. امثال حاتمی کیا هم در جلسات سخنرانی پخش فیلم و غیره یا جنجال مراسم اهداء جوایز جشنواره فیلم فجر به همین نکته استناد می کنند.
گفت: مدعیان فرضیه مذکور علی الخصوص افراد نظامی همزمان با طرح چنین فرضیاتی باید در برابر افکار عمومی پاسخگو بوده و به جد توضیح دهند که :
1- اگر قرار بود نه نیروهای تکفیری داعش که حتی ارتش آمریکا در تهاجم به ایران با چنان سهولت و سرعتی به خیابان های همدان ، اصفهان و تهران برسند اصولا نیروی نظامی حدود یک میلیون نفری ایران به چه کار مردم و کشور می آید؟
2- فرضیه سازان مذکور باید باور کنند که سیستم دفاعی ایران همچون تجربه ارزشمند دفاع مقدس علاوه و البته برتر از نیروهای گسترده سپاه ، ارتش ، مرزبانی و ناجا بر نیروی مردم متکی است نیروی عظیمی که بعنوان نمونه در بسیج نیز قابل تصور و به لحظه قابل بهره گیری عملیاتی هستند.
3- علی رغم اینکه فرضیه سازان داعش در خیابان های همدان ، اصفهان یا تهران همزمان مدعی شکست داعش در دو جبهه سوریه و عراق بدلیل حضور بسیار محدود نیروهای مستشاری و رزمی کشورمان هستند باید توضیح دهند چرا در صدد اصرار به القاء ناتوانی و بی انگیزگی جوانان و نیروهای نظامی در دفاع از مرزهای ایران در برابر داعش بوده و هستند؟
4- علی رغم اینکه آمریکا و متحدینش در بهترین شرایط سیاسی ، بین المللی و عدم توازن قوای ممکن پس از حادثه ۱۱ سپتامبر و اشغال یکی پس از دیگری کشورها قرار داشتند حتی جسارت تصور نگاه به مرزهای ایران را نداشته و قطعا در آینده هم نخواهد داشت بنابراین برخی باید توضیح دهند چرا به بهانه لزوم مقابله فرا مرزی با داعش در صدد القاء مستمر ایجاد باور به شکنندگی قدرت دفاعی کشورمان هستند؟
5- به وقت شام حتی در روزهای بسیار سخت و علی الظاهر شکننده بعد از قطعنامه ۵۹۸ ، اشغال مجدد مناطق از پیش گفته توسط عراق ، حمله آمریکا به ایران و تهاجم احمقانه گروهک نفاق به کشورمان به وقت همدان ، اصفهان و تهران که نه حتی به وقت کرند و اسلام آباد هم نشد که مرصاد قتلگاه فریب خوردگان همراه دشمن بود.

گفتم: دفاع از عمق استراتژیک کشور با مصداق نبرد در سوریه و عراق متفاوت از دفاع تمام عیار از حرمین  شریف نیست؟
گفت: آقاجون روزی هم که از کرخه و اروند به سمت نیروهای عراقی عبور کردیم تصوری جز دفاع و آزادی حرمین نداشتیم که باید از کربلا به قدس برسیم.

  تعداد بازديدها: 3367
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79609
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.