تاريخ انتشار: 22 اسفند 1396 ساعت 18:35:18
نگاهی دیگر (قسمت دویست وپانزدهم)


گفتم: آقاجون لاریجانی رییس قوه قضاییه گفت گاهی استدلال‌های بسیار سخیفی دارند و می‌گویند درباره بی‌حجابی رفراندوم برگزار کنید.
گفت: اولا چنین مطلبی گفته نشده است ثانیا لاریجانی استناد به کدام بخش از اصل ۵۹ قانون اساسی را که می گوید در مسایل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه‏ پرسی و مراجعه مستقیم به آراء مردم صورت گیرد در خواست مراجعه به آراء عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد سخیف و تاسف انگیز می داند؟
گفتم: لاریجانی گفته از همه بدتر اینکه این افراد رأی خود را رأی مردم می‌دانند.
گفت: اولا سخنان ایشان مبهم است
ثانیا براساس اصول شرعی ، قانون و حجت عقلی منتخبین مستقیم مردم شایسته و محق ترین افراد برای نمایندگی افکار عمومی محسوب می شوند.
ثالثا افراد غیر منتخب و منصوب نباید  خود را نماینده شایسته برای اعلام و تشریح رای و نظر مردم بدانند.

گفتم: رییس قوه قضاییه تظاهر به بی‌حجابی را مصداق اشاعه فحشا اعلام کرد و گفت ممکن است برخی جوان‌ها اشتباه کنند اما چرا افرادی که به نوعی در زمره خواص قرار دارند بر طبل دشمن می‌کوبند؟
گفت: اولا موضوع بد حجابی و بی حجابی از سال ۶۱ با برپایی حرکت های مردمی مورد اعتراض بود لذا مسئله جدی فرهنگی و هنجار ناپذیری اجتماعی است و نباید برای فرار از پاسخگویی به سمت دشمن سازی تعبیر کرد.
ثانیا بی حجابی یا مخالفت با حجاب مورد نظر ما معادل فحشا یا اقدام به اشاعه فحشا نیست.
ثالثا رییس قوه قضاییه باید بداند که خواص و جوانان نیز می توانند با همین منطق سخنان و استدلال ایشان را رد کنند.

رابعا حجاب معادل روسری نیست روسری بخشی از حجاب بانوان است بد حجابی زن و مرد هم اگر به قصد انکار واجب خدا که باید به حکم تمامی علمای شیعه انکار توحید و رسالت نباشد تنها معصیت است معصیتی  کم اثر از غیبت ، دروغ ، تهمت و بسیاری دیگر که هر روزه توسط بسیاری از مقامات حکومتی ، دینی و ما مردم عوام بروز کرده و قابل مشاهده است.
گفتم: لاریجانی توصیه کرد افراد و رسانه‌ها در مُسلّمات شرعی تشکیک نکنند.
گفت: آقاجون مسئله اول اینکه تمامی رساله های عملیه مراجع عظام ، تحقیق و مطالعه را در پذیرش اصول ضروری می دانند و لاریجانی هم می داند که تشکیک و اعلام تردید می تواند مرسوم ترین شیوه آغاز تحقیق و مطالعه باشد بنابراین ایشان نیز می تواند بجای تخطئه مبتنی بر سخیف و دشمن خوانی نظرات متفاوت به ارائه ادله عقلی و شرعی بپردازد.

  تعداد بازديدها: 4008
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79503
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.