تاريخ انتشار: 19 اسفند 1396 ساعت 21:12:49
تأکید امام خمینی (س) بر استقلال وزارت اطلاعات و عدم وابستگی به حزب ها: باید افراد اطلاعات مستقل، منزه و متقى باشند/ دوستانتان را موعظه کنید که مبادا تندروى کنند/ مبادا به خاطر تنداندیشى، یک بیچاره‌ اى بی جهت گرفتار شود

در بیانات امام(س) خطاب به مدیران وزارت اطلاعات آمده است: دوستانتان را موعظه کنید که مبادا تندروی کنند. مبادا به خاطر تنداندیشی یک بیچاره ای بی جهت گرفتار شود.

جی پلاس: امام خمینی (ره) در نوزدهم اسفند ماه سال 63 با سخنرانی در جمع مدیران و سرپرستان کل وزارت اطلاعات با اشاره به حساسیت این وزارتخانه گفت: «قضیه اطلاعات از امور بسیار مهم و حساسى است که با همه چیز مردم سر و کار دارد.

شما باید خداوند را حاضر و ناظر بدانید. انسان ممکن است چیزى را از چشم همه مخفى کند، ولى همه چیز ما در نزد خدا حفظ مى‌ شود و اعمال ما را به خود ما بر مى‌ گرداند. شما باید خیلى مواظبت کنید. البته همه باید مواظبت کنند، ولى از آنجا که شما کار حساسى در دستتان است باید مواظبت بیشترى داشته باشید. باید به قلبتان برسانید که هر کارى انجام مى‌ دهید در محضر خدا هستید.»

وی با تاکید بر استقلال این وزارتخانه و عدم وابستگی حزبی افزود: «مطلب دیگرى که اهمیت دارد این است که تمام کسانى که در این وزارتخانه هستند باید در هیچ گروه و حزبى نباشند. وابستگى به گروهها، وابستگى فکرى و عملى مى‌ آورد و این با کار شما منافات دارد. باید همه شما بیطرفِ بیطرف باشید؛ دشمنى، دوستى، آشنایى و غریبى در کار نباشد. این کار خطرش بسیار است، آن طرف هم چون اسلام‌ است اجرش زیاد است. باید فکر کنید که اگر امروز مطلبى را مخفى کردید، فردا چه مى‌ کنید. عالم- چه براى آن که عالم را مى‌ خورد و چه براى درویش- مى‌ گذرد، باید به فکر فردا بود. مبادا کسى پیدا شود و از روى اغراض و گرایشها عمل کند که این کار هم براى خودش خطرناک است و هم براى مردم. در مرحله اول، خطر براى خود انسان دارد، ولى انسان غافل است. داخل شدن در گروهى طبعاً یک نوع گرایش به آن گروه به وجود مى‌ آورد که با کارهایى که شما مى‌ خواهید انجام دهید، منافات دارد.».

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده از افراد منزه و متقی و مستقل در این وزارتخانه اشاره کرده و گفت: «باید افراد اطلاعات مستقل، منزه و متقى باشند. من امیدوارم که شما همین طور باشید و دوستانتان را موعظه کنید که مبادا تندروى کنند. مبادا به خاطر تنداندیشى، یک بیچاره‌ اى بیجهت گرفتار شود. در مورد زندانیانى که اسامى آنها به آقاى رى‌ شهرى داده مى‌ شود، زودتر اقدام کنید که بیخود کسى در زندان نماند. ولى دقت در امور براى شما لازم است، چرا که با امثال منافقین و گروههاى دیگر سر و کار دارید، باید دقت کنید.».

امام خمینی در انتهای بیاناتشان، به عمل کردن بر اساس موازین شرعی تاکید کرده و افزود: «امروز ملت ما احتیاج به اطلاعات دارد، هر کس خوبتر است باید در این امر شرکت کند.

اسلام ما را موظف مى‌ کند در این امر دخالت کنیم، کنار رفتن و کنج خانه نشستن و دعا کردن فایده‌ اى ندارد. باید به انبیا اقتدا کنیم. بناى انبیا و اهل بیت- علیهم السلام- این نبوده است که از مردم کناره‌ گیرى کنند؛ آنان با مردم بودند و هر وقت دستشان مى‌ رسید، حکومت را مى‌ گرفتند. هیچ وسوسه نکنید که وسوسه کار شیطان است. انسان در هر موردى باید روى موازین شرعى عمل کند و کار صواب انجام دهد.».

صحیفه امام؛ ج 19، ص 179-180

  تعداد بازديدها: 1712
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79475
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.