تاريخ انتشار: 16 اسفند 1396 ساعت 18:46:49
اسحاق جهانگیری: من را توصیه به سکوت کردند

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه کسانی که در فضای منفی می دمند، به کشور خدمت نمی‌کنند، گفت‌: استیضاح و سوال حق مجلس است، ولی بهترین دستاورد کشور را عده‌ای به عنوان منفی ترین موضوع جلوه می دهند.
معاون اول رئیس‌جمهوری در همایش استانداران، مدیران کل سیاسی و فرمانداران کل کشور اظهار کرد: وقتی رشد اقتصادی منفی هفت درصد بود می گفتند دوره خوبی بود الان که رشد اقتصادی به شش درصد رسیده است می گویند رکود است . برادر عزیز می دانید رکود یعنی چه؟ یکبار رکود را برای مردم تعریف کنید. جهانگیری ادامه داد: اگر گفته شود این اقدامات توسط دولت انجام شده است، اما به اقدامات بیشتری نیاز است ما این را قبول داریم و درست است ما بیش از 800 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم، ولی هنوز افراد بیکار زیاد داریم کارهای بزرگی انجام شده که نباید ‌آنها کوچک جلوه داد. اشتباه می کنند که دولت را ناکارآمد جلوه می دهند و به آمریکا که می خواهد بگوید نظام ناکارامد است هم صحبت می شوند. شاخص‌های اقدامات دولت که مشخص است . معاون اول با بیان اینکه من راجع به دوره بد کشور خیلی صحبت کرده‌ام، بیان کرد: از مقطعی به من توصیه به سکوت کردند و من هم گفتم چشم، ولی الان سر تا ذیل حکومت را به بحث گرفته و می گویند انتخابات زودهنگام و بدون مهندسی برگزار شود. وقتی نگذاشتید اقدامات او گفته شود الان باید به این حرف‌ها جواب بدهید البته اگر لازم باشد من موتور را مجدد روشن می کنم.
جهانگیری ادامه داد: اتفاقات دی ماه 96 هم خسارات و هم منافعی داشت همه شخصیت‌های سیاسی حتی از کسانی که انتظار نمی‌رفت بیان کردند که اعتراض حق مردم است البته در برخی اعتراضات حرف‌های بی ربطی زده شد که برای ما قبل قبول نبود، اما همه به این نتیجه رسیدند که باید صحبت مردم را شنید. آنچه ما را بایدنگران می‌کند نفرت، خشم و کینه مردم نسبت به مسئولان و نظام است، بنابراین نباید اجازه دهیم اعتراض مردم به نفرت و خشم تبدیل شود . هنر ما باید این باشد که به اعتراض مردم پاسخ دهیم. من به دبیرخانه دولت هم ماموریت دادم که کار قانونمندی برای پاسخگویی دولت به اعتراضات قانونی مردم انجام شود و دولت مکلف باشد پاسخ اعتراضات را بدهد. وی همچنین گفت: ما باید با جامعه مدنی احزاب و جریان‌های سیاسی قانونی و شناخته شده گفت‌وگو کنیم راه حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما صرفا راهکاری تکنیکی و فنی نیست، راهکار اصلی ما سیاسی است اگر می خواهیم همه مسائل کشور را حل کنیم باید دنبال راهکار سیاسی باشیم، یعنی همه با هم باشند و در یک راستا قرار بگیرند. وی با اشاره به تعداد کم بانوان حاضر در جلسه، گفت: در چند استان این موضوع را در شورای اداری دیدم و مطرح کردم چرا تعداد خانم‌ها کم است. نیمی از جامعه ما خانم‌ها هستند که تحصیلکرده و توانمند بوده و شاید کارها را از مردم بهتر انجام می‌دهند. من خواهش می‌کنم حتما از ظرفیت و توانایی زنان استفاده بیشتری شود و این موضوع را باید جدی گرفت. البته کشور برخی محدودیت‌ها دارد و آن محدودیت‌ها را نیز باید مدنظر قرار داد.

*روزنامه ابتکار

  تعداد بازديدها: 1858
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79443
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.