تاريخ انتشار: 15 اسفند 1396 ساعت 19:01:13
برقراری حالت فوق العاده در سریلانکا در پی درگیری بودایی ها و مسلمانان

حالت فوق العاده در این کشور یک روز پس از وقوع درگیری میان بودایی ها و مسلمانان در منطقه «کاندی» در مرکز این جزیره واقع در اقیانوس هند برقرار می شود.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت سریلانگا اعلام کرد که برای جلوگیری از گسترش دایره خشونت های طایفه ای در این کشور به مدت 10 روز حالت فوق العاده برقرار کرده است.

حالت فوق العاده در این کشور یک روز پس از وقوع درگیری میان بودایی ها و مسلمانان در منطقه «کاندی» در مرکز این جزیره واقع در اقیانوس هند برقرار می شود.

تنش ها میان دو طایفه طی سال گذشته در سایه ادعاهای جماعت های بودایی تندرو مبنی بر اجبار مردم توسط مسلمانان برای اسلام آوردن و تخریب مراکز تاریخی بودایی رو به افزایش رفته است.

برخی از بودایی ها نیز به وجود برخی پناهجویان مسلمان روهینگیا که از میانمار با اکثریت بودایی فرار کرده و به این کشور پناه بردند، اعتراض دارند. میانمار نیز دیگر کشوری است که شاهد قدرت گرفتن جریان ملی گرای بودایی و حمله بودایی های تندرو به مسلمانان است.

«دایاسیری جایاسیکارا» سخنگوی دولت سریلانکا به خبرگزاری رویترز گفت که در نشست شورای وزیران درباره اعلام حالت فوق العاده به مدت 10 روز به منظور جلوگیری از آشوب های طایفه ای و سرایت آن به مناطق دیگر در کشور ، تصمیم گرفته شد.

این سخنگو افزود که در این نشست همچنین تصمیم گرفته شد که تدابیر سخت و شدیدی علیه افرادی اتخاذ شود که در فیسبوک تحریک به خشونت می کنند.

«میتریپالا سیریسنا» رئیس جمهور سریلانکا پس از وقوع درگیری و خشونت علیه مسلمانان این کشور و به آتش کشیده شدن خانه و محل کار آنها، با اجرای مقررات منع آمد و شد در منطقه «کاندی» در مرکز سریلانکا و همچنین نگرانی از گسترش این حوادث به نقاط دیگر این کشور حالت فوق العاده اعلام کرد.

وی با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در صفحه های اجتماعی ضمن اعلام حالت فوق العاده و عدم اشاره به جزئیات آن گفت: این تصمیم با هدف اصلاح وضعیت امنیتی ناکافی در بخش های مشخصی از کشور انجام شده است.

پلیس سریلانکا پیش از این در منطقه «کاندی» در مرکز این کشور که شاهد اقدامات خشونت آمیز است، ممنوعیت رفت و آمد برقرار کرده بود.

«روان گوناسکارا» سخنگوی نیروهای امنیتی سریلانکا گفت: در پی طرح ادعایی مبنی بر اینکه یک مرد با قومیت سینهالی از سوی یک گروه مسلمان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس در بیمارستان جان خود را از دست داده است٬ برخی از گروه ها در منطقه کاندی منازل و محل کار برخی از مسلمانان را به آتش کشیدند.

بنابر این گزارش، نزدیک به 75 درصد از جمعیت سریلانکا بودایی و تقریبا 9 درصد نیز مسلمان هستند.

  تعداد بازديدها: 1435
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79437
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.