تاريخ انتشار: 14 اسفند 1396 ساعت 19:29:20
کشتار جدید غیرنظامیان سوری توسط ترکیه و گروه های هوادارش در عفرین

این بمباران باعث شد که 13 شهروند سوری از جمله دو کودک جان خود را از دست دهند و شماری دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش جماران، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: در بمباران یک  شهرک در منطقه کردنشین «عفرین» در شمال سوریه که شاهد حمله نظامی گسترده آنکارا و گروه های سوری هوادارش است،13 غیرنظامی  سوری کشته شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، اعلام کرد که جنگنده های ارتش ترکیه بامداد امروز به شد شهرک«جندیرس» و اطراف آن را بمبارات کردند؛ نیروهای مهاجم ارتش ترکیه تلاش می کنند به سمت این شهرک که در جنوب غرب عفرین واقع شده است پیشروی کنند.

این بمباران باعث شد که 13 شهروند سوری از جمله دو کودک جان خود را از دست دهند و شماری دیگر نیز زخمی شدند. به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه این تعداد با توجه به وخامت حال برخی از زخمی ها و مفقودها رو به افزایش است.

نیروهای ترکیه و گروه های مسلح سوری هوادارش که از 20 ژانویه گذشته به شمال سوریه حمله کردند به نزدیکی شهرک جندیرس رسیدند اما هنوز نتوانستند آن را اشغال کنند.

بر اساس آمارهای دیده بان حقوق بشر سوریه تعداد غیرنظامیانی که در اثر حمله ارتش ترکیه و گروه های سوری هوادارش تا کنون کشته شدند به 165 غیرنظامی از جمله 29 کودک افزایش یافت.

آنکارا مدعی است که غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهد و عملیاتش علیه یگان های حمایت مردمی کرد است که آن در فهرست گروه های تروریستی قرار داده است.

نیروهای کرد که اخیرا از حمایت نیروهای مردمی سوریه وابسته به ارتش سوریه برخوردار شدند در معرض عملیات نظامی گسترده و بمباران شدید قرار دارند.

کردهای سوریه خواستار دخالت ارتش سوریه برای مقابله با حمله نظامی ترکیه هستند و پس از مذاکراتی که 20 فوریه برگزار شد نیروهای مردمی سوریه به عفرین اعزام شدند این در حالی است که یگان های حمایت مردمی کرد خواستار دخالت یگان های ارتش سوریه هستند.

از سوی دیگر، دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرد که تا کنون کشته شدن 58 تن از نیروهای مردمی سوریه وابسته به دولت دمشق در بمباران هواپیماهای ترکیه و درگیری های مستقیم جان خود را از دست دادند و  کشته شدن نزدیک به 300 نیروی کرد و 266 عنصر از گروه های سوری هوادار ترکیه را ثبت کرده است.

نیروهای ارتش ترکیه نیز تا کنون و از زمان آغاز حمله به شمال سوریه بیش از 41 نظامی خود را از دست داده است.همچنین دو بالگرد خود و شماری از زره پوش ها و تانگ های خود را از دست داده است.

حملات گسترده ارتش ترکیه و گروه های هوادارش به عفرین و کشته شدن غیرنظامیان در حالی ادامه پیدا می کند که جامعه جهانی چشم از این حملات بسته و فقط بر  منطقه «غوطه شرقی» دمشق تمرکز کرده است و خواستار برقراری آتش بس در غوطه دمشق است تابتواند گروه های وابسته به غرب و کشورهای عربی در این منطقه از جمله گروه تروریستی جبهه النصره را نجات دهد. ترکیه حاضر به پذیرش آخرین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و برقراری آتش بس در عفرین نیست و همچنان به عملیات نظامی خود در این منطقه در سایه سکوت جامعه جهانی ادامه می دهد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای تأکید کرد که واشنگتن قطعنامه سازمان ملل درباره سوریه را با کارشکنی اش در جلوگیری از حملات روزانه گروه های مسلح در غوطه شرقی به مراکز ارتش سوریه و مناطق دمشق نقض می کند.

وزارت دفاع روسیه با رد اتهام آمریکا مبنی بر بمباران غوطه شرقی به رغم آتش قطعنامه سازمان ملل برای آتش بس توسط هواپیماهای روسی تأکید کرد که این خود ایالات متحده آمریکاست که قطعنامه سازمان ملل را نقض می کند و هیچ کاری برای جلوگیری از حملات روزانه گروه های مسلح در غوطه شرقی دمشق به پایتخت سوریه و کشته شدن غیرنظامیان نمی کند.

  تعداد بازديدها: 1438
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79431
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.