تاريخ انتشار: 12 اسفند 1396 ساعت 23:50:59
نگاهی دیگر (قسمت دویست وششم)


گفتم: آقاجون ولادیمیر کوژین معاون پوتین رییس جمهور روسیه در امور همکاری نظامی به مراحل نهایی توافق تسلیحاتی فروش ساماته هوایی S۴۰۰ در نیمه دوم ۲۰۱۸ ه عربستان اشاره کرد.
گفت: پس از استقرار و استفاده عملیاتی روسیه از سامانه S۴۰۰ در نبرد هوایی سوریه و در آستانه تحویل بسیار دیر هنگام پنج سامانه S۳۰۰ به ایران موضوع آمادگی روسیه برای واگذاری سامانه پیشرفته هوایی S۴۰۰ به ترکیه ، عراق ، عربستان ، امارات و .... از سوی مقامات سیاسی و نظامی روس مطرح شد.
گفتم: پس از تحویل سامانه S۳۰۰ به ایران و موضوع تحویل سامانه S۴۰۰ به کشورهای همجوار حامل چه پیامدهایی می تواند باشد؟
گفت: آمریکا و شوروی در دوران جنگ سرد پس از اینکه به انعقاد معاهده های متعدد اعمال کنترل و محدودیت در تولید و تکثیر تسلیحات تهاجمی رسیدند توجهشان به راهبرد بسیار کلیدی دست یابی به قدرت دفاعی برتر جلب شد یعنی اقتدار در گرو برخورداری از سپر دفاعی برتر تعریف گردید لذا کشور ما نیز مانند سایر کشورهای پیرامونی و هدف به این مهم توجه و خرید و استقرار سپر دفاعی S۳۰۰ نیز با همین هدف انجام گرفت.
گفتم: یعنی روسیه سامانه فروخته شده S۳۰۰ به ایران را به بهانه تحریم شورای امنیت سازمان ملل با وقفه ۱۰ ساله به کشورمان تحویل و بلافاصله نسبت به ارائه پیشنهاد فروش سامانه پیشرفته تر S۴۰۰ به سایر کشورهای پیرامونی ایران اقدام کرد. آیا روسیه با پیشنهاد فروش به کشورهای حوزه پیرامونی ایران نسبت به کم اثرسازی برخورداری ایران از توانمندی سپر دفاع سامانه موشکی S۳۰۰ اقدام نکرده است؟
گفت: آقاجون اولا اتکاء سیستم هوایی و دفاع موشکی ایران نباید و نمی تواند متکی بر سیستم سامانه های دفاعی خارجی باشد ثانیا با گسترش منطقه ای سامانه دفاع موشکی مذکور عملا فاقد قدرت دفاع موشکی برتر خواهیم بود ثالثا با توجه به اینکه فروشندگان جهانی تسلیحاتی مانند روسیه به کشورهای درگیر منازعات منطقه ای همواره بعنوان بازار رقابتی دارای تقاضای مستمر و فزاینده توجه دارند نباید و نمی توانیم ورود به بازی سازی آنها را بپذیریم.

  تعداد بازديدها: 3403
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79421
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.