تاريخ انتشار: 05 اسفند 1396 ساعت 22:23:25
نگاهی از زاویه ای دیگر (قسمت دویست ویکم)


گفتم: آقاجون دکتر محمود احمدی نژاد منتخب جریان اصولگرا بعنوان شهردار تهران و انتخابات نهم و دهم ریاست جمهوری با انتشار بیانیه سیاسی خطاب به مقام معظم رهبری موارد متعددی را تحت عنوان نقض آزادی های مشروع مردم مورد نقد و اعتراض قرار داده است.
گفت: احمدی نژاد علی رغم اینکه توسط حامیان دیروزش یار شیطان هم خوانده می شود براساس اصول ۸ ، ۱۹ ، ۲۰ ، ۲۳ ، ۳۲ قانون اساسی و شرع مقدس باید بتواند بی هیچ خوف و هراسی نظرات و دیدگاه هایش را منتشر نماید.
گفتم: یعنی در دیروز در برابر بیانیه حجت الاسلام کروبی و امروز دکتر محمود احمدی نژاد خطاب به رهبری باید سکوت کرد؟
گفت: استاد شهید مطهری در ص ۱۹۶ کتاب سیری در سیره نبوی آورده است امیرالمؤمنین(ع) بر منبر بود شخصی از گوشه مجلس بلند و با خشونت فریاد کرد ای آدم پر مدعا که چیزی را که نمی‌دانی ادعا می‌کنی! این حرف‌ها چیست؟ شروع کرد به هتاکی کردن نسبت به علی (ع) با اینکه خلیفه است. اصحاب می‌خواستند به او حمله کنند. فوراً علی (ع) جلویشان را گرفت. فرمود: با فشار نمی شود حجت الهی را اقامه کرد. حرفی زده و به من گفته سؤالی دارد بگذارید بیاید اگر جواب دادم خودش از عملش پشیمان می‌شود.
گفت حتما سکوت جایز نیست اما مدعیان دیروز کشف و حمایت از احمدی نژاد می توانند بجای تند خویی و تند گویی و بدون توجه به انگیزه و نام کروبی تا احمدی نژاد با ارائه توضیحات مستدل و مستند نسبت به پاسخگویی روشنگرانه در برابر سوالات و موارد ادعایی اقدام کنند.
گفتم: ارائه توضیحات مستند و مستدل مثلا به موارد ادعایی کروبی رییس سابق مجلس شورای اسلامی یا احمدی نژاد رییس جمهور نهم و دهم برای ارتقاء اعتماد اجتماعی و دولت - ملت موثر خواهد بود؟
گفت: اهمیت حرکت به سمت شفاف سازی روابط اداری - مالی ارکان دولتی و حکومتی در برابر افکار عمومی همواره مورد تاکید مسئولین و کارشناسان بوده است از طرفی براساس آخرین گزارش سازمان شفافیت جهانی از حیث ابتلا به فساد اداری و مالی کشورمان در میان ۱۸۰ کشور جایی بهتر از رتبه ۱۳۰ ندارد لذا تلاش حامیان دیروز احمدی نژاد برای پاسخگویی مستند و مستدل می تواند نقطه مناسبی برای تمرین ارتقاء جایگاه کشورمان از رتبه ۱۳۰ نیز باشد.
گفتم: ارائه پاسخ مستند و مستدل به ادعاهای دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور نهم و دهم چرا باید توسط حامیان دیروزش داده شود؟
گفت: حامیان دیروز احمدی نژاد باید نسبت به ارائه پاسخ مستند و مستدل اقدام کنند تا عامه مردم بدانند:
1- چرا جریان مذکور در شناخت گزینه اصلح برای ریاست جمهوری کشور چنین ناتوان بوده است؟
2- مردمی که به سران جریان اصولگرا اعتماد کردند بدانند چرا علی رغم مشاهده کجی و انحرافات رفتاری و اخلاقی در منش رییس جمهور احمدی نژاد با سکوت و حمایت مجدد در سال ۸۸ از منش و روش نامبرده بعنوان الگوی دینی حمایت کردند.
3- پاسخگویی مستند و مستدل حتما بیانگر درک سران جریان سیاسی مذکور از موارد اتهامی و ادعایی کروبی یا احمدی نژاد بوده و به روشنگری عمومی می انجامد.
4- شنیدن سوالات و ابهامات هر چند گزنده و پاسخگویی صادقانه و عالمانه چنانکه استاد شهید مطهری به رسم امام علی علیه السلام اشاره فرمودند به افزایش مسلمانی مسلمانان منجر خواهد شد.

گفتم: اینکه احمدی نژاد دیروز مورد حمایت بود و امروز مورد لعن و نفرین بسته به عملکرد نامبرده داشته است چنانکه همواره از مثال خیر و شر برخی صحابه پیامبر استفاده می شود.
گفت: آقاجون طلحه و زبیر پیامبر در زمان حضرتش تغییری نداشتند که عملکرد حاکمیتی خلفای سه گانه زمینه بروز انحراف را فراهم کرد اما امروز بحث ضرورت ذکر دلایل ناتوانی سران جریان فکری مذکور در شناخت گزینه مناسب و اصلح است باید به این نکته توجه کنند چرا از تشخیص به فرمایش امروز برخی حامیان دیروز احمدی نژاد یار شیطان چنین ناتوان و مستأصل ماندند؟ و چه ضمانتی برای ادامه نداشتن ناتوانی در تشخیص دارند؟

  تعداد بازديدها: 3263
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79371
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.