تاريخ انتشار: 28 بهمن 1396 ساعت 23:26:52
نگاهی از زاویه ای دیگر (قسمت صدو نودونهم)


گفتم: آقاجون بنابر گزارش روابط عمومی تولیت آستان قدس رضوی ، همایش بزرگداشت شهدای مدافع حرم امروز با حضور حجت الاسلام ابراهیم رییسی ، سرلشگر سلیمانی ، ابراهیم حاتمی کیا و جمعی از مسئولین استان و مردم در آستان فدس برگزار شد.
گفت: همایش ، بزرگداشت و شاید ان شاالله در روزهای نه چندان دور نشست های تخصصی بررسی اندیشه های راهبردی ضرورت های حضور مدافعان حرم با محوریت ایران در سوریه (یکی از نقاط موصوم به عمق استراتژیک کشورمان) و سپس مقابله با گروه های تکفیری داعش در سوریه و عراق اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر و لازم به تکرار مکرر است.
گفتم: اما حضور ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم به وقت شام در کنار سرلشگر قاسم سلیمانی و رییسی تولیت آستان قدس رضوی در همایش مدافعان حرم با توجه به حرکت اعتراضی و تند در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر جالب توجه بود.
گفت: حضور سردار سلیمانی بعنوان فرمانده ارشد میدانی سوریه و عراق بسیار بدیهی و قطعا ضروری است چنانکه با توجه به اهمیت و شان شهدای مدافع حرم و مکان برگزاری ، رییسی نیز باید بعنوان تولیت در مراسم حاضر و خدمت حاضرین خیر مقدم عرض می کرد و حضور ابراهیم به وقت شام نیز بعنوان کارگردان فیلم با محتوای مقابله رزمندگان جوان در برابر داعش موضوع جدید نبوده و در موضوعات مشابه مسبوق به سابقه است.
گفتم: امروز برخی کانال های خبری به تبلیغات انتخاباتی زود هنگام رییسی و جریان فکری مذکور با بهره برداری از هر مناسبتی حتی گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معظم و شرافتمند مدافع حرم که جدای از جوانان ایران شامل جوانان غیرتمند افغان ، پاکستان ، سوریه ، لبنان و عراق نیز می باشند اشاره کردند.
گفت: ایراد چنین اتهامی علیه رییسی و جریان فکری انتخاباتی مذکور با توجه به اینکه سردار سرلشگر سلیمانی ، تعدادی از خانواده معظم شهدا و مردم شریف و مومن مشهد در مراسم مدکور شرف حضور داشتند قطعا ادعای صحیح و اخلاقی نیست لذا حتی در صورت صحت چنین ادعایی نباید نسبت به نشر و تکرارش اقدام کرد.
گفتم: استفاده از حضور حاتمی کیا با توجه به حرکت تند اعتراضی در جشنواره چه معنایی دارد علی الخصوص که حاتمی کیا با طرح ادعایی غیر معقول منتقدین خود و فیلمش را مخالفین مدافعین و شهدای مدافع حرم نامید؟
گفت: اگر قَلیان احساس در بیان شب جشنواره حاتمی کیا را از منطق اعتراضش تفکیک کنیم به انتقاد حاتمی کیا از ادبیات بکار رفته در مورد حامی مالی تولید برخی آثارش علی الخصوص به وقت شام می رسیم آنجایی که برخی مانند مجری برنامه از موسسه اوج به نهاد و ارگان‌حامی فیلم نام برده بود که در افکار عمومی می تواند به حکومتی یا سفارشی بودن فیلم برداشت گردد.
گفتم:  مگر تمامی آنهایی که در ساخت برنامه های تولیدی ، زنده ، تله فیلم و سریال های شبکه های صدا و سیما فعالیت می کنند کار غیر سفارشی انجام می دهند؟ مگر نویسنده و کارگردان ناچار از سفارش پذیری از تولید و تهیه کننده نیست؟ مگر هنرپیشگان ناچار از تبعیت و پیروی از خواست نویسنده ، تهیه کننده و صد البته کارگردان نیستند؟ پس کارگردان به وقت شام چرا از بکارگیری لغت ارگان و نهاد بجای تهیه و تولید کننده یا سرمایه گذار چنین برآشفته است؟ در حالی که هیچ فیلم و سریالی بدون اعلام تشکر رسمی از حمایت و همراهی نهادها ، ارگانها ، دستگاهها و افراد در مراحل تولید تشکر و قدردانی می کنند.
گفت: اعتراض تند حاتمی کیا به اشاره مجری به موضوعی بدیهی حتما از زوایای مختلف آشکار و نهان قابل تامل بود چنانکه امروز احسان محمد حسنی مدیر موسسه اوج در اختتامیه آیین هم اندیشی سینمای انقلاب گفت :
افتخار می کنیم پول تولیدات مان را از سپاه می گیریم.
افتخار می‌کنیم پول تولیداتمان را از سفارتخانه‌های حامی داعش نمی‌گیریم.
دوستان، فرمایشات حاتمی‌کیا را شنیدیم این تازه آغاز راه مبارزه است
ما مسیر طولانی و مین گذاری شده ای داریم.
به حول قوه الهی با همکاری نسل جوان، مومن، انقلابی و با استعدادی که سر برآوردند در آینده ای بسیار نزدیک شاهد ابراهیم حاتمی کیاهای جسور و حرفه ای و کار بلدی در عرصه سینما و هنر خواهیم بود.
وعده توخالی به دوستان نمی دهم. بلکه جوانان انقلابی و مومن ایستادن و کار می کنند.
ان شاالله آرایش جدیدشان را برای تغییر صحنه میدان به حال خود رها شده فرهنگ خواهیم دید.
گفت: آقاجون سخنان صریح و شفاف مدیر موسسه اوج قطعا بدلیل پرهیز از پنهان کاری و رعایت صداقت بسیار قابل احترام و قابل اعتنا است رویه صادقانه و اخلاقی که حتما همگان باید در اعلام موضع مورد توجه قرار دهند.

  تعداد بازديدها: 3581
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79328
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.