تاريخ انتشار: 27 بهمن 1396 ساعت 22:45:42
نگاهی از زاویه ای دیگر (قسمت صدو نودوهشتم)


گفتم: آقاجون انتخاب حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد به امامت جمعه تهران برخلاف موارد مشابه با بازتابی قابل توجه همراه بود برخی نیز ابراز امیدواری کردند تا انتخاب ابوترابی گام نخستین و ارزشمند برای تاکید بر اخلاق مداری ، رعایت انصاف و پرهیز از گروه گرایی در خطبه های نماز جمعه باشد.
گفت: حجت الاسلام ابوترابی را در ایام همکاری در دانشگاه به اخلاق ، انصاف ، دقت ، پرهیز از زیاده گویی و قضاوت عجولانه ، عشق و تلاش خالصانه برای سعادتمندی آحاد مردم می شناختم خصایص اخلاقی ، رفتاری و فکری بسیار ارزشمندی که در کوران شرایط پیچیده سیاسی کشور و فعالیت در مجلس شورای اسلامی نیز به وضوح در عملکرد و رویه ایشان قابل مشاهده بود.
گفتم: حجت الاسلام ابوترابی در اولین خطبه نماز جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی تاکید کرد آقایان،‌ مدیران و مسئولان ارشد اگر مسئولیتی از سوی یکی از ما به فردی که شایستگی علمی، اخلاقی،‌ ایمانی و رفتاری آن را ندارد سپرده شود به معنی خیانت به ملت و آرمان‌های اسلام است بنابراین باید به شدت مراقب باشیم.
گفت: اگر آقایان ، مدیران و مسئولان ارشد به این درک عینی دست یابند که مسئولیت ها و پست های حکومتی ودیعه الهی است که برای در اختیار داشتنش صدها هزار نوجوان و جوان و زن و مرد در نهایت اخلاص و صداقت جان باختند و مردم در برابر هزاران نوع مشقت جان فرسا صبوری کردند قطعا در انتخاب مدیران زیر مجموعه و سپردن پست کمال دقت و انصاف را مراعات می کردند تا با رشد افراد غیر شایسته و ناتوان در امانت الهی چنین خیانتی شکل نگرفته باشد.
گفتم: یعنی هر مقام و مسئول ارشدی که به موجب قانون در جایگاه انتخاب برخوردار است باید به همان نسبت در برابر انتخاب های مدیریتی انجام شده در برابر حکومت و مردم پاسخگو نیز باشد.
گفت: شاید اشاره ابوترابی به بخشی از فرمان امام علی علیه سلام به جناب مالک اشتر نخعی باشد که فرمود هرگز نيکوکار و بدکار در ايکسان نباشند. زيرا نيکوکارى در نيکوکارى بی رغبت و بدکاران در بدکارى تشويق می گردند پس هر کدام از آنان را بر اساس کردارشان پاداش دهید.
فرمود سپس رفتار کارگزاران را بررسى کنید و جاسوسانى راستگو و وفا پيشه بر آنان بگمارید که مراقبت و بازرسى پنهانى تو از کار آنان سبب امانتدارى و مهربانى با رعيت خواهد بود. و از همکاران نزديکت سخت مراقبت کنید و اگر يکى از آنان دست به خيانت زد و گزارش جاسوسان تو هم آن خيانت را تاييد کرد به همين مقدار گواهى قناعت کرده او را با تازيانه کيفر کنید و آنچه از اموال که در اختيار دارد از او بازپس گيرید سپس او را خوار دارید و خيانتکار بشمارید و طوق بدنامى به گردنش بيافکنید.

گفتم: حجت الاسلام ابوترابی خطاب به مسئولان تاکید کرد سخن باید متقن، مستحکم و مستدل باشد و با اولین نقد فرو نریزد بنابراین مدیران محترم کشور مراقب سخنان خود باشید. چرا سخنانی بگوییم که دارای مهمل‌های مختلفی است و تا این سخنان را نقد کنند بعد از آن اعتراض کنیم و بگوییم اراده ما نبوده است؟ از یک مقام مسئول در نظام جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود سخنانش مستدل و مبتنی بر اصول باشد تا دل‌ها را به هم نزدیک کند.
گفت: آقاجون اگر تمامی مسئولین و مقامات در انتخاب زیر مجموعه به رسم امانتداری دقت داشته و در انتخاب کلام نیز رعایت تقوا و انصاف را بیش از پیش مورد توجه داشتند حتما شرایطی توام با آرامش ، اعتماد اجتماعی ، خیرخواهی برای همه ، استقبال از شایستگی و دوری از قبیله گرایی را شاهد بودیم.

  تعداد بازديدها: 3259
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79320
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.