تاريخ انتشار: 23 بهمن 1396 ساعت 18:03:52
نگاهی از زاویه ای دیگر (قسمت صدو نودوپنجم)


گفتم: آقاجون ابراهیم حاتمی‌کیا پس از دریافت سیمرغ مشترک بهترین کارگردانی ضمن زیر سوال بردن هیات داوران به شدت به صدا و سیما حمله کرد و گفت از صدا و سیما به خدا شکایت خواهد کرد.
گفت: حاتمی کیا در جشنواره فیلم بادیگارد که با هدف توهین به رای مردم در انتخابات یازدهم و رییس جمهور روحانی ساخته شده بود نیز بدلیل تخصیص کمتر از انتظار جوایز به فیلمش هیات داوران قبل را نیز مورد اتهام و توهین قرار داد.
گفتم: چرا علی رغم اینکه فیلم های حاتمی کیا همواره از پشتیبانی و بودجه عمومی برخوردار و در تمام جشنوارهای فجر سهم جایزه داشته و مکرر از شبکه های تلویزیون پخش می شود همچنان علیه مدیران ارشاد ، جشنواره فیلم فجر ، هیات های داوران ادوار مختلف و حتی مجری برنامه معترض می باشد راستی چرا گفت از صدا و سیما به خدا شکایت خواهد کرد.
گفت: ایکاش امثال حاتمی کیا که از جوانی موفق شدند با بودجه عمومی فیلم سازی کنند و به قول خودش در تمام جشنوارهای فجر نیز در استیج حضور داشته است حداقل یک بار به صبر و فروتنی کسانی می اندیشید که علی رغم شایستگی به دلایلی هرگز به استیج جشنواره راه نیافتند و نجیبانه کسی را هم مورد هتک حرمت و توهین قرار ندادند شکایت از صدا و سیما به خدا نیز شاید به دلیل انتساب سازمان به حوزه اختیارات مقام معظم رهبری بعنوان بالاترین سطح مسئولیتی کشور باشد
گفتم: حاتمی کیا گفت من فیلمساز وابسته‌ام من فیلمساز این نظامم من ۳۰ سال است که روی این سن می‌آیم و می‌روم بار اولم نیست.
گفت: اینکه سی سال است روی سن جای دارد جالب است که تاکنون مورد اعتراض اهل سینما قرار نداشته است اما اینکه خود را لیبرو فیلم سازی برای نظام می داند و صد ها کارگردان و دست اندرکار سینما را غیر خودی سینمای کشور قلمداد کند حتما نشان از بروز بیماری خود شیفتگی دارد.
گفتم: حاتمی کیا گفت باید تقدیر کنم از سازمان اوج که واقعا سربازان گمنام هستند. افرادی مانند رشیدپور واژه‌هایی در این باره می‌سازند که مطرح می‌شود.
گفت: سازمان اوج خود را سازمان غیر دولتی می داند که با گرفتن حمایت مالی و پشتیبانی از مراکز با بودجه عمومی فعالیت و طبیعتا بدون توجه به بازگشت سرمابه روی کارهای خاص سرمایه گذاری می کند.
گفتم: حاتمی کیا در تایید اهمیت و اثرگذاری فیلمش گفت حاج قاسم سلیمانی می‌گوید من برای به وقت شام گریه کردم اما اُف بر آن کسی که می‌گوید این فیلم کمدی است.
گفت: سردار قاسم سلیمانی فرمانده ارشد موضوع سوریه و عراق بدلیل ماموریتش ناچار از تحمل داغ شهادت چند هزار تن از جوانان غیرتمند مدافع حرم بوده است لذا نه با وقت شام و تنگه ابو قریب که حتی به دیدن چهره منتظر پدران و مادران معظم و سرفراز شهدای مدافع حرم یا هر نشانی از غیرتمندان مدافع حرم می گرید که طبیعتا به منزله تایید ظرایف فنی و تخصصی فیلم نیست چنانکه ما در مراسم عزاداری و سوگواری محرم و فاطمیه بی آنکه روضه آغاز شده باشد اشک می ریزیم.
گفتم: حاتمی کیا گفت من افتخار می‌کنم فیلمی درباره مدافعان حرم ساخته‌ام و افتخار می‌کنم بابت ساخت این فیلم از عزیزی مثل حاج قاسم سلیمانی هدیه گرفتم.
گفت: آقاجان حاتمی کیا باید بداند سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی به بسیاری که به اندازه کلمه ای هم گفته باشند هدیه داده است که دلیل توجیه اقدام حاتمی کیا برای مصادره به مطلوب سرباز کشور به نفع خود نیست نکته دوم اینکه اگر حاتمی کیا به مردم نیز مانند فرزند معظم شهید رضا رشیدپور توهین نکرده و مردم را به نادانی و بی دینی متهم نمی کند باید گفت فیلم منتخب مردم به مغزهای کوچک زنگ زده ساخته سیدی تعلق گرفت نه به فیلم حاتمی کیا
گفت: بنابر فرمایش اخیر مقام معظم رهبری شایسته نیست هم در راس بود و هم در لباس اپوزیسیون و منتقد آتشین عرض اندام کرد شایسته نیست به گفته حاتمی کیا سی سال روی سن جشنواره جایزه و سیمرغ گرفته و هم کوک منتقد آتشین علیه جشنواره (صنفی) ، ارشاد(دولت) و صدا و سیما (حکومت) را ساز کرد.

  تعداد بازديدها: 4400
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79294
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.