تاريخ انتشار: 14 بهمن 1396 ساعت 17:06:12
بادهای موسمی جان ده ها هزار آواره مسلمان میانماری را تهدید می کند

نزدیک به 85 هزار آواره مسلمان میانماری در معرض خطر شدید در اثر سیل و رانش زمین هستند که در موسم وزش باده ها رخ می دهند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان ملل هشدار داد که ده ها هزار نفر از پناهندگان اقلیت روهینگیایی مسلمان در شرق بنگلادش در معرض تهدید بادهای موسمی هستند که در این دوره از سال منطقه را در هم می کوبد.

«اندری ماهیسیچ» سخنگوی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل گفت که ده ها هزار نفر از آوارگان روهینگیا در اردوگاه های «کاکس بازار» مرزی با میانمار «در معرض خطر شدید قرار دارند».

ماهیسیچ در سخنانی به وبسایت کمیسیاری عالی امور پناهندگان سازمان ملل افزود که نزدیک به 85 هزار آواره مسلمان میانماری در معرض خطر شدید در اثر سیل و رانش زمین هستند که در موسم وزش باده ها رخ می دهند.

وی پیش بینی کرد که سیلاب ها یک سوم مساحتی که اردوگاه پناهندگان در آن ساخته شده را زیر اب ببرد.

ماهیسیچ همچنین نسبت به اوضاع وخیم بهداشتی در پی سیلاب و رانش زمین احتمالی به ویژه امکان شیوع بیماره های معده ای هشدار داد و تأکید کرد که سازمان ملل و شرکایش در راستای محدود کردن آثار بحران احتمالی فعالیت می کنند.

بنابر این گزارش، جنایت های ارتش میانمار  و شبه نظامیان بودایی تندرو علیه اقلیت روهینگیا در ایالت آراکان در غرب میانمار طی سال های اخیر منجر به فرار نزدیک به یک میلیون نفر به بنگلادش در همسایگی این کشور شد که 656 هزار نفر از آنها از 25 آگوست پیش تا کنون به بنگلادش فرار کردند.

  تعداد بازديدها: 1227
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79236
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.