تاريخ انتشار: 10 بهمن 1396 ساعت 23:47:16
نگاهی از زاویه ای دیگر (قسمت صدوهشتادوپنجم)

گفتم: آقاجون عادل آذر رییس دیوان محاسبات نسبت به اعلام آمادگی نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و زنگنه وزیر نفت مبنی بر گفتگوی رو در رو و در برابر افکار عمومی در خصوص ادعای تخلف و انحراف از برنامه ۹۵ گفتند برگزاری مناظره را بدعتی ناروا و مغایر با اصل استقلال دیوان محاسبات به عنوان دستگاه نظارتی عالی و تخصصی قوه مقننه می دانند.
گفت: با فرض اینکه دیوان محاسبات دستگاه گزارش دهنده قوه مقننه است و طبیعتا باید گزارش تفریق بودجه سالانه را جهت اطلاع و تصمیم گیری در اختیار مجلس قرار دهد چرا قبل از چنین اقدامی اطلاعات ادعایی گزارش در برخی روزنامه های خاص مانند کیهان ، جوان و برنامه گفتگوی شبکه دو تلویزیون تحت عنوان ۱۱ هزار میلیارد دلار درآمد گم شده نفتی منتشر شد؟ مگر نه اینکه گزارش دیوان پس از اطلاع هیات رییسه مجلس باید برای اخذ توضیح رسمی در اختیار دستگاه های ذی ربط قرار گیرد؟ چرا عادل آذر بجای طی مراحل قانونی نسبت به انتشار غیر معمول عمومی گزارش از طریق برخی روزنامه های تندرو و شبکه دو سیما علیه دولت اقدام کرد؟ مگر مقام معظم رهبری هر شکلی از اتهام یازی و سیاه نمایی را جرمی نابخشودنی اعلام فرمودند؟
گفتم: عادل آذر براساس گزارش تفریق بودجه ۹۵ مدعی ابهام در نحوه واریز بخشی از درآمد نفتی یا گازی به خزانه کل کشور شده است که البته نامش دزدی و گم شدن ۱۱ هزار میلیارد درآمد نفتی از جنس ۱۲ هزار میلیارد دلار غارت شده عاملی مانند بابک زنجانی نیست ضمنا نوبخت و زنگنه نیز با حضور در برنامه گفتگوی شبکه به تفصیل در مورد صحت واریز وجه درآمد نفتی به خزانه و پرداخت های مذکور توضیح ارائه دادند و در خاتمه وزیر نفت تاکید کرد برای پرهیز از تک گویی در جلسه مشترک با عادل آذر مشترکا به بررسی موارد ادعایی گزارش اقدام کنند که با مخالفت تند عادل آذر همراه شد.
گفت: اینکه نظارت پذیری برای تمام ارکان حکومت لازم و ضروری است فهمی کاملا معقول و قابل دفاع است. اما اینکه عادل آذر رییس دیوان محاسبات مجلس در حالی که اطلاعات گزارش دیوان از یک هفته قبل از کانال های احتمالا غیر قابل شناسایی در اختیار برخی رسانه های خاص قرار گرفته و از طریق برنامه زنده تلویزیونی توسط شخص رییس دیوان محاسبات علیه دولت بعنوان برنامه و قانون گریزی اتهام سازی شده است در عین حال عادل آذر گفتگو با مقامات عالی رتبه و مسئول دولت در برابر مردم را غیر قانونی و رویه منسوخ شده قبل از انقلاب می دانند جای تاسف بسیار می باشد.
گفت: آقاجون تخطی و تخلف رییس دیوان محاسبات در تخریب و اتهام سازی علیه دولت با انتشار گزارش تفریق بودجه که مورد بررسی و تایید مجلس قرار نگرفته از طریق جراید و رسانه باید توسط هیات رییسه مجلس مورد رسیدگی و برخورد جدی قرار گیرد

  تعداد بازديدها: 3426
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79210
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.