تاريخ انتشار: 06 بهمن 1396 ساعت 00:15:18
نگاهی از زاویه ای دیگر (قسمت صدوهشتادویکم)


گفتم: آقاجون خبرگزاری مهر نوشت احمد سالک نماینده فهرست اصولگرای اصفهان در مجلس نهم و دهم در صحن مجلس اظهار کرد رئیس‌‌‌جمهور و نخست‌وزیر فرانسه بدون عذرخواهی از همکاری در زمان جنگ با عراق امکان سفر به ایران را ندارند.
گفت: حجت الاسلام احمد سالک مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در کمیته ، حفاظت و اطلاعات سپاه و سپاه قدس بدلیل مسئولیت های مستمر و متعدد ۴۰ ساله در سازمان نظامی کشور به خوبی می دانند که نقش فرانسه در حمایت از عراق علیه ایران در مقایسه با حمایت تام و همه جانبه شوروی(روسیه) حدود صفر بود لذا مناسب است امثال سالک توضیح دهند چرا روسیه بعنوان حامی منحصر به فرد عراق در شهادت چند صد هزار شهید و مجروح هرگز مورد سوال قرار نگرفته و می تواند بدون عذر خواهی و جبران جنایات بی شمار علیه کشورمان بعنوان مطمئن ترین شریک راهبردی انتخاب و حتی از آسمان و خاک کشورمان برای تهاجم به کشور ثالث استفاده کند؟
گفتم: فرانسه کنار آمریکا در صدور قطعنامه های تحریم های گسترده علیه کشورمان قرار داشت همچنین از فعالیت سیاسی گروهک نفاق در کشورش استقبال کرد.
گفت: فرانسه در کنار آمریکا ، روسیه ، چین ، انگلیس و آلمان در صدور قطعنامه های ضد ایرانی حضور داشت البته نتوانست مانند روسیه و چین در بازی دو سر برد شرکت داشته و ضمن همراهی تام با اقدامات ضد ایرانی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل همزمان در ایران حضور یافته و از منافع انحصاری بازار ایران در حوزه های نظامی ، هسته ای و اقتصادی بیشترین بهره ممکن را کسب کند.
همچنین برخلاف فرانسه و حتی آمریکا ، روسیه (شوروی) تنها کشوری بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی به ساماندهی مبارزه و جنگ مسلحانه گروهک های چپ اقدام و حتی چند کودتای نافرجام تقریبا در تمام اقدامات مسلحانه تجزیه طلبانه نیز در تمام نقاط کشور مانند خلق کرد ، خلق عرب ، خلق ترکمن ، خلق بلوچ ، آذربایجان مستقل و موارد دیگر از اقدامات روسیه علیه ایران بود. سالک نیز حتما با توجه به مسئولیت های مستمر نظامی از جنگ هزار سنگر مردم شریف آمل تا فتنه دمکرات و فرمانده نیروی دریایی و غیره چیزهایی به یاد دارند. سالک هم حتما می داند انحراف بزرگ و تغییر ماهیتی و مشی منافقین از زمان پیروزی دارندگان گرایشات مارکسیستی بر مذهبی آغاز شد.
حجت الاسلام احمد سالک عضو جامعه روحانیت و ما مردم نباید فراموش کنیم که روسیه تنها کشوری است که طی دو مقطع زمانی تحت عنوان گلستان و ترکمنچای بخش هایی از خاک ایران را اشغال کرد بخشی که امروز تحت عنوان چند کشور استقلال یافته از شوروی می شناسیم اقدام جنایتکارانه که توسط هیچ کشور دیگری در حق ایران تکرار نشده است.

گفتم: سالک مشاور سابق دکتر محمود احمدی نژاد در دولت نهم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که با اختلاف حدود ۸۰۰ رای به مجلس دهم رسید چرا چنین ادعایی را در آستانه سفر رییس جمهور یا نخست وزیر فرانسه که می تواند در عرصه بین الملل و مقابله با فشارهای ترامپ مورد استفاده کشورمان باشد مطرح کرده است؟
گفت: حجت الاسلام احمد سالک عضو شورای نظارت بر انتخابات نهم ریاست جمهوری با توجه به سابقه مسئولیت در بخش برون مرزی سپاه و وزارتخارجه قطعا به خوبی از تاثیر مخرب اقداماتی از این دست در مسدود سازی روابط خارجی آگاهی دارد لذا قطعا با هدف سنگ اندازی در مسیر ترمیم روابط ایران و اروپا به طرح مباحث جنجالی روی آورده است.
گفت: نکته حائز اهمیت این است که چرا حجت الاسلام احمد سالک که در برابر مذاکره مستقیم تیم مذاکره کننده ایران به ریاست سعید جلیلی با آمریکا را علی رغم مخالفت صریح دکتر محمود احمدزی نژاد رییس جنهور وقت با سکوت و همراهی تایید کرد اینک و همزمان با اتخاذ مواضع بسیار ارزشمند متقابل از سوی اروپا در برابر مواضع اعلامی و اقدامی ترامپ رییس جمهور آمریکا و نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که موضوعات برجام ، پایتختی قدس ، محکومیت برخورد با اغتشاشات اخیر کشورمان و گسترش روابط اقتصادی مشاهده می شود برای تخریب همسویی اروپا با ایران و ترغیب به بازگشت به سمت مواضع خصمانه آمریکا - اسرائیل اصرار و تلاش می کنند.
گفتم: شاید توجیه امثال سالک این باشد که مذاکره مستقیم تیم جلیلی علی رغم مخالفت رییس جمهور احمدی نژاد با اخذ حکم مستقیم از ولایت بود؟
گفت: آقاجون در این مقطع و این موضوع نیز باید حجت الاسلام سالک و جریان فکری مذکور تا کسب حکم مستقیم از ولایت با سکوت در برابر تلاش دولت برای بهبود روابط خارجی مغایر با مواضع صریح اعلامی و اعمالی آمریکا همراهی کنند.

  تعداد بازديدها: 3844
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79176
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.