تاريخ انتشار: 03 بهمن 1396 ساعت 16:52:52
نگاهی از زاویه ای دیگر (قسمت صدوهشتادم)


گفتم: آقاجون صدا و سیما در پاسخ به انتقاد سخنگوی وزارتخارجه با صدور بیانیه اظهار کرد.
بیانیه در شأن جایگاه بالای این وزارتخارجه به عنوان مسئول دیپلماسی جمهوری اسلامی و رویه وزیر محترم و خوش‌نام آن نیست.
فقط در مسیر تبیین برجام و دستاوردها و وضع فعلی برنامه سازی کردیم.
نمایندگان ۲ تفکر در برنامه حضور داشتند.
درخواست‌های فراوانی مخاطبان از صداوسیما برای حضور همزمان نمایندگانی از تیم مذاکره کننده و طرف منتقد داشته‌اند.
تعامل سازمان صداوسیما با دولت کم نظیر است از ابتدای حدود ۲۵۰۰ ساعت برنامه در ساعات پربیننده در اختیار دولتمردان قرار داشته است که یک طرفه و بی‌واسطه با مردم گفت‌وگو کنند یعنی روزی تقریبا ۸ ساعت برنامه در بهترین زمان در اختیار دولت بود.
گفت: با توجه به محتوای برنامه صدا و سیما باید به موارد ذیل توجه کرد.
1- صدا و سیما طی برنامه مذکور به صراحت تیم مذاکره کننده ایران متشکل از نمایندگان رسمی رییس جمهور ، وزارت اطلاعات ، وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی به ریاست وزیر خارجه را متهم کرد که با مدیریت عناصر نفوذی و جاسوسان آمریکایی سند از پیش تنظیمی آمریکا را به عنوان توافق ایران و ۱+۵ پذیرفتند.
2- تخریب به زعم بیانیه صدا و سیما وزیر خوشنام و دستگاه مسئول دیپلماسی کشور حامل چه دستاوردی جز سیاه نمایی و ایجاد سرخوردگی در مردم خواهد بود؟
3- طرفین گفتگو با چه معیاری بعنوان نماینده جریان موافق و مخالف برجام انتخاب شدند؟ چرا مجری برنامه به صراحت با میهمان مخالف برجام همراهی می کرد؟
4- شبکه افق در بالاترین سطح چه تعداد بیننده دارد که مسئولین باید در پاسخ به برنامه ساز صدا و سیما در برنامه حضور یابند؟ آیا صدا و سیما نمی خواهد پیام واضح و روشن استقبال ۴۵ میلیون ایرانی دارای گوشی هوشمند از پیام رسان تلگرام را بعنوان شبکه قابل اعتماد درک کند؟ پیام رسان صدا و سیما طی دو سال گذشته علی رغم تبلیغات گسترده و حتی فیلتر تلگرام چه تعداد مخاطب جذب کرد؟
5- ادعای تخصیص روزانه هشت ساعت برنامه تلویزیون به دولت طنز خوبی است اما ایکاش سیاست گذاران و مدیریت صدا و سیما قادر بودند طی پنج سال گذشته فقط به یک برنامه سیاسی - تحلیلی از جنس ثریا و حتی برنامه خبری اشاره کنند که در آن دولت مورد هجوم و تخریب مستقیم قرار نگرفته باشد.

گفتم: یعنی صدا و سیما نباید بعنوان رسانه ملی و به نیابت از مردم به نقد و بررسی برجام اقدام کند؟
گفت: صدا و سیما اولا ابتدا باید برخورداری از پشتبانی مردمی را بدون لحاط برنامه نود و برخی مسابقات دارای جوایز اثبات کند، استفاده از میلیون ها دیش بر بام خانه ها و وضعیت تلگرام نافی ادعای استقبال مردم از صدا و سیماست.

ثانیا برجام پس از بررسی و اعلام نظر رهبری ، دولت و مجلس بعنوان توافق چند جانبه بین المللی مورد پذیرش کشور قرار گرفت لذا ادعای صدا و سیما مبنی بر بررسی صحت و سقم برجام بی معنا است.

ثالثا هیات عالی نظارت بر برجام توسط مقام معظم رهبری منصوب و مسئول کسب اطمینان از تامین حقوق ایران است.

رابعا صدا و سیما یا هر مجموعه مدعی درک تخصصی باید مانند موسسات مطالعاتی دارای دغدغه آمریکایی همت می کردند و در ایام مذاکرات دوازده ساله هسته ای کشورمان نسبت به آماده سازی و ارائه یک برگه مطالعات پیشنهادی به تیم مذاکره کننده یا هر مرجع عالی دیگر اقدام می کردند مانند تولیدات متعدد گروه بین المللی بحران در آمریکا که شرافتمندانه ودر راستای منافع آمریکا و بین الملل چنین کردند.
گفتم: با موضوع اتهامی صدا و سیما علیه دستگاه های عضو تیم مذاکره کننده چه باید کرد؟ آیا سیاست گذاران صدا و سیما بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری با سیاه نمایی و ایجاد یاس آب به آسیاب دشمن نمی ریزند؟
گفت: آقاجون همانطور که طی هفته گذاشته آقای دادستان خطاب به منتقدین شهردار سابق تهران هشدار داد باید مدعی (صدا و سیما) برای اثبات اتهام ادعایی علیه تیم مذاکره کننده ایران اسناد و مدارک لازم را جهت رسیدگی تحویل داستانی دهد تا مورد رسیدگی قضایی قرار گیرد در غیر این صورت دادستان موظف است بر اساس قانون و ادعای دادستان نسبت به برخورد با مدیر صدا و سیما بعنوان همراهی با خواست دشمن در ناامید کردن مردم از کارایی حکومت اقدام کند

  تعداد بازديدها: 3359
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79168
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.