تاريخ انتشار: 29 دي 1396 ساعت 00:05:04
نگاهی از زاویه ای دیگر (قسمت صدوهفتادوپنجم)

گفتم: آقاجون کانال های خبری و سیاسی دیروز به نقل از سخنرانی سرلشگر سردار حاج قاسم سلیمانی در مراسم یادبود شهید مهدی نوروزی نوشتند : دیروز قرار گرفتن نام رئیس قوه قضائیه در فهرست تحریمی آمریکا یک افتخار است و به سبب دفاع ایشان از نظام است.
گفت: اولا بررسی محتوایی و قابل استناد به سخنان افراد علی الخصوص در روزگاری که جریانات فکری در صدد تصاحب اعتبار غیر سیاسیون یا عناصر با محبوبیت اجتماعی هستند باید با دقت قابل توجه انجام گردد لذا نقل قول هایی از این دست فی نفسه قطعا قابل اعتنا و اعتماد نیست.
ثانیا به فرض صحت انتساب مطالب مذکور به گوینده باید به شرایط و فضای طرح موضوع نیز توجه داشت مگر اینکه گوینده مجددا و در شرایطی متفاوت بر مطلب مذکور بعنوان باور و اعتقاد فکری و تحلیلی تاکید کرده باشد.

گفتم: یعنی باید به رفتار خصومت آمیز آمریکا تحت عنوان تحریم علیه برخی شرکتها ، مقامات و افراد کشورمان به دیده تردید نگریست؟
گفت: خیر ، اما تاکید بر اینکه بدلیل حمایت از نظام مورد تحریم قرار گرفتند حکم و بیان دقیقی نیست؟ چرا که با چنین فرضی باید بپذیریم تحریم نشدگان حقیقی و حقوقی از نگاه نظام آمریکایی حامی نظام نبوده یا نیستند؟! مثلا عدم درج نام مقام معظم رهبری و هزاران مقام مسئول لشگری و کشوری که با تمام توان و دوشادوش مردم در برابر استکبار ایستاده اند می تواند به معنای عدم باور آمریکا به این معنا باشد؟
گفتم: جمله دیگری را در متن مذکور به سردار سلیمانی نسبت می دهند که گفته همچنین هجمه‌هایی که نادانان در داخل و خارج به ایشان(رییس قوه قضاییه) نیز می‌برند مؤید همین موضوع است.
گفت: آقاجون استفاده از الفاظ توهین آمیز و همطراز شمردن هموطنان هر چند با نگاه متفاوت به دشمن خارجی قطعا در تناسب و همسو با فرهنگ گفتمانی سلیمانی نیست که اگر هم بود یقینا برداشتی ناصحیح بوده و شان و منزلت گوینده نمی توانست به درستی بیانی غیر دقیق و ناصحیح بیانجامد

  تعداد بازديدها: 3351
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79128
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.