تاريخ انتشار: 28 دي 1396 ساعت 22:39:19
نگاهی از زاویه ای دیگر (قسمت صدوهفتادوچهارم)

گفتم: آقاجون مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد اولین شهید مدافع حرم برادر عزیز محرم ترک در حالی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) محله خزانه بخارایی برگزار شد که آخرین شهدای مدافع حرم در دارالشهدای خزانه قلعه مرغی (ابوذر) تشیع شدند.
گفت: همزمان با مراسم مذکور رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در نشستی برای تشریح راهبرد آمریکا در قبال سوریه اظهار کرد آمریکا پنج هدف را با حضور مستقیم نیروهای آمریکایی در سوریه دنبال می کرد.
۱) شکست کامل داعش و القاعده
۲) حل و فصل سیاسی بحران سوریه
۳) از بین بردن نفوذ ایران در سوریه
۴) ایجاد شرایط بازگشت آوارگان
۵) پاکسازی از سلاح‌های کشتار جمعی

گفتم: آمریکا در تحقق اهداف راهبردی پنجگانه مذکور در سوریه موفق بود؟
گفت: آقاجون داعش (دولت اسلامی عراق و شام) نه در سوریه که در عراق نیز با فرماندهی و حضور میدانی نیروهای تحت امر ایران و سازماندهی ارتش مردمی در سوریه و عراق متحمل شکست و اضمحلال شدند.
اینکه به راه حل سیاسی در بحران سوریه رسیدند یعنی به ناچار راهبرد اعلامی ابتدایی ایران در موضوع سوریه را پذیرفتند.
ایران برخلاف تمایل و برنامه اعلامی دولت های متخاصم به سوریه امروز از بهترین شرایط حضور و استقرار سیاسی و اجتماعی در سوریه و عراق برخوردار است.
پس از پیروزی سوریه با حمایت و محوریت جمهوری اسلامی ایران بر داعش مردم آسیب دیده و زخم خورده سوری گروه گروه در حال بازگشت به شهر و خانه خود می باشند.
حیله و حربه مقابله با سلاح های کشتار جمعی قبلا در دو کشور لیبی و عراق نخ نما و ناکارآمد شد هرچند ارتش و نیروهای مردمی سوریه همچون ارتش و نیروهای مردمی عراق از این پس با توجه سیاست های راهبردی کشورمان از تسلیحات ساخت ایران هم بهره مند خواهند بود.

گفتم: پس مقامات آمریکایی مانند رکسی تیلرسون وزیر خارجه آمریکا علی رغم تحمل شکست آشکار در هماوردی با ایران چه می گوید.
گفت: آمریکا پس از شکست در استمرار و تشدید اعمال تحریم های جهانی همه جانبه علیه کشورمان که با برجام در هم شکست و باعث فاصله گیری آشکار و غیر قابل بازگشت متحدین اروپایی از مواضع خصمانه آمریکایی - اسرائیلی در برابر ایران شد شاهد بودیم که آمریکا در موضوع پایتختی بیت المقدس و طرح اعتراضات خیابانی کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل نیز تنها ماند لذا اینکه برای توجیه تحمل شکست بزرگ سوریه و عراق با فاصله ایستاده و رجز خوانی کند عجیب نیست.
گفت: آقاجون علی رغم درهم شکستن چند باره راهبردهای آمریکا در برابر کشورمان ضروری است بدانیم شیطان از منحرف کردنمان هرگز ناامید نیست لذا باید جریانات و گروه ها به وحدت و پرهیز از ناامید سازی مردم بیش از پیش توجه عملی داشته و کشور را شیطان شاد نکنند

  تعداد بازديدها: 3594
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79126
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.