تاريخ انتشار: 28 دي 1396 ساعت 21:41:22
نگاهی از زاویه ای دیگر (قسمت صدوهفتادوسوم)

گفتم: آقاجون ابراهیم رئیسی کاندید ناکام انتخابات ریاست جمهوری و تولیت آستان قدس رضوی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت نواب صفوی و همراهانش ضمن انتقاد از رییس جمهور اظهار کرد نتیجه باقی ماندن برخی در حال و هوای انتخابات و طرح مسائل انحرافی، قفل‌شدن چرخ زندگی مردم است به جای تمرکز بر حل مشکلات، مسائل حاشیه‌ای را برجسته می‌کند.
گفت: در ميزان الحكمه ج7 ص345 به روایت از امام على عليه السلام آمده كُن آخَذَ النّاسِ بِما تَأمُرُ بِهِ (به آنچه فرمان می‌دهى، خود بيش از همه عمل كن) لذا مناسب است رئیسی بر خلاف قالیباف و میرسلیم شکست در کسب اعتماد اکثریت مردم ایران را درک و بجای سخنرانی های روزانه سیاسی مخرب و وحدت شکن که گاه به چند سخنرانی در روز و در نقاط مختلف کشور می رسد به انجام امور محوله اقدام نماید
گفتم: تولیت آستان قدس رضوی باید به انجام چه وظایف اجتماعی جز استقبال و مدیریت زوار در محدوده حرم اقدام کند .
گفت: آستان قدس رضوی بعنوان بزرگترین قدرت اقتصادی کشور طبیعتا باید حائز بیشترین شفدف سازی و پاسخگویی به مردم را داشته باشد رییسی می توانست بجای سخنرانی های مستمر علیه رییس جمهور به توضیح عملکرد آستان قدس رضوی طی دو سال گذشته اقدام کند.
رئیسی می توانست از توضیح دارایی های در اختیار آستان شروع کند.
رئیسی می توانست از درآمد خالص سالانه بخش های بسیار گسترده اقتصادی در اختیار آستان را توضیح دهد، توضیح دهد که سود خالص بخش اقتصادی (شرکتها) برای سال ۹۵-۹۶ چه عددی است آیا کمتر از سه هزار میلیارد تومان بوده است؟
ارزش و درآمد حاصل از موقوفات داخلی و خارجی در اختیار آستان برای سال ۹۵-۹۶ چه مقدار بوده است؟
حجم و ارزش مالی املاک و زمین های آستان چقدر است؟ املاک و زمین ها برای سال ۹۵-۹۶ با چه میزان درآمدزایی مدیریت شدند؟
بخش اقتصادی در سال ۹۵-۹۶ چه تعداد پروژه ملی و استانی کشور را از دولت و استانداری خراسان رضوی در اختیار گرفته است؟ حجم مالی و سود دهی پیمانکاری ها چقدر است؟
رئیسی می توانست از نقش سازنده یا مخرب هلدینگهای هفتگانه آستان که حداقل شامل مدیریت و مالکیت مستقیم چهل شرکت می باشند بگوید.
رئیسی می توانست حداقل برای یک بار طی چهل سال گذشته از حجم معافیت حوزه های اقتصادی آستان بگوید و توضیح دهد چرا آستان از چنین رانت غیر معقول و مخرب سلامت اقتصادی برخوردار باشد معافیت مالیاتی حوزه فعالیت اقتصادی که دقیقا به معنای دریافت اجباری از بودجه عمومی و دولت است.
رئیسی می توانست توضیح دهد بخش اقتصادی شامل هفت هلدینگ و بالغ بر ۴۰ شرکت و مجتمع های تولیدی طی ۹۵-۹۶ برای چند نیروی انسانی اشتغالزایی شده است؟ چه تاثیری در افزایش کمی و کیفی تولید ملی داشتند؟ کدام بخش خصوصی می توانند با توجه به رانت دائمی ناشی از معافیت مالیاتی بخش اقتصادی آستان نسبت به رقابت سالم اقدام کند؟

گفتم: آقاجون ابراهیم رئیسی دو سال است که به ریاست آستان قدس رضوی منصوب و مشغول بکار شدند لذا برای ارائه توضیح یا اصلاح شرایط فعالیت های اقتصادی ، املاک ، مستقلات ، دارایی های معنوی و موقوفات نیاز به زمان بیشتری ندارد؟
گفت: با توجه به انتصابات و رویه های انتخابی اجرایی طی مدت دو سال گذشته و تلاش برای انجام اقدامات شکلی و تبلیغی عوام پسندانه مبتنی بر رویکرد کمیته امدادی بیانگر آینده امیدوار کننده و قابل اتکایی برای آستان نیست علی الخصوص که ابراهیم رئیسی به رسم سنت فرار از پاسخگویی در مورد عملکرد ۳۷ سال حضور در موقعیت های ممتاز مدیریت نظارتی و قضایی نمی توان به توضیحات احتمالی آینده نیز امید داشت.
گفتم: فارغ از خواست و تمایل رئیسی در آینده نزدیک دستگاه های نظارتی خارج از حیطه قدرت آستان می توانند به بررسی عملکرد آستان اقدام و به مردم گزارش کنند.
گفت: آقاجون بخش مالی آستان قدس رضوی از دیر باز به صندوق اسرار مگو تعریف شده است لذا هیچ مقام و دستگاه رسمی کشور نمی تواند مدعی اطلاع از وضعیت مالی گذشته و امروز آستان داشته باشد بهرحال رییسی برای شروع می تواند بجای پرسه زدن در کوچه های انتخابات آینده مجلس و ریاست جمهوری یا آمادگی برای احراز ریاست قوه قضاییه به فکر شفاف سازی بزرگترین قدرت اقتصادی کشور باشد

  تعداد بازديدها: 3530
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79122
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.