تاريخ انتشار: 27 دي 1396 ساعت 22:44:53
نگاهی از زاویه ای دیگر (قسمت صدوهفتادودوم)

گفتم: آقاجون دکتر فیروز آبادی دبیر شورای عالی مجازی اظهار داشت :
5 میلیارد وام بی‌بهره به پیام‌رسانان ایرانی می‌دهیم.
گفت: دیش های دریافت برنامه مستقیم از ماهواره ها بر پشت بام ایرانیان نشست مسئولین و کارشناسان دستگاه های ذی ربط و مراکز علمی تا امروز در جلسات و همایش های مربوطه هستند. اینترنت، گوشی تلفن همراه را به خدمت گرفت ما هنوز بدنبال بررسی آثار و تبعات و غیره هستیم.
امروز بدلیل بروز بحران محدود اجتماعی بناچار به واقعیت و ابعاد حضور پیام رسانی به وسعت کشور پی بردیم و در صددیم تا مانند صنعت همیشه بیمار خودرو و غیره با تزریق مقداری منابع مالی و اعمال محدودیت (که در کمترین زمان ممکن و با کوچ روزانه نزدیک به یک میلیون کاربر در هم شکست) در بهترین حالت ممکن در سال های آینده از حیث طراحی و اجرایی به امروز تلگرام برسیم.

گفتم: اما فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی گفته ظرف یک‌ سال از انحصار تلگرام خارج می‌شویم.
گفت: مگر فیروز آبادی و تمام دانشگاه ها و مراکز ذی ربط کشورمان در سال گذشته قدرت درک و توضیح موقعیت امروز سیستم حیرت انگیز تلگرام را داشتند؟
گفتم: شورای عالی فضای مجازی با اتخاذ چه راهبردی می تواند با اتکا بر توانمندی داخلی شبکه پیام رسان قابل اتکا ایجاد و در عین حال موفق به جلب اعتماد عمومی گردد.
گفت: ماکروسافت تا گوشی‌های هوشمند و دیروز اینستاگرام تا تلگرامی که هنوز قادر به درکش نیستیم و دست آوردهای امروز که قطعا فردای ما خواهد بود بدلایلی در نهایت شادابی و بالندگی مستمر در حرکت بوده و هستند اینکه شورای عالی فضای مجازی بدلایل سیاسی - امنیتی تصمیم دارد با تزریق مبالغی در سال های آتی به شبیه سازی امروز آنها برسند باید بدانیم که در سال های آینده نیز مانند تجربه مخرب صنعت خودرو کشورمان جز حسرت ، تماشا و استفاده از دست آوردهای  شان راهی نخواهیم داشت.
گفتم: ریشه این دنباله بودن چیست؟ و چگونه می توان از این دنبالگی خلاص شد؟
گفت: آقاجون تصمیم اخیر بدنبال درک و کشف راه های ارتقاء سطح دسترسی کارآمد مبتنی بر دستاوردهای جدید نیست. شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به درخواست امنیتی صرفا بدنبال جایگزین یابی سیستم ارتباطی غیر قابل نظارت و کنترلی به نام تلگرام است لذا در بهترین شرایط ممکن این است که پس از سال ها تلاش و تخصیص بودجه شاهد باشیم که پژو ۴۰۵ را به ما واگذار و صد مدل جدید و بروز را در برابرمان به نمایش گذارند

  تعداد بازديدها: 3161
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79118
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.