تاريخ انتشار: 17 آذر 1396 ساعت 17:55:31
اعتراض ها به تصمیم ترامپ درباره قدس به آمریکا کشیده شد

شرکت گنندگان در این تظاهرات پرچم فلسطین و پلاکاردهایی حاوی شعارهایی مانند؛ «قدس خط قرمز ماست»، «آمریکا و اسرائیل قدس را رها کنید» و «رژیم ترامپ/پنس باید برود» در دست داشتند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، صدها شهروند آمریکایی در شیکاگو در اعتراض به معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل از سوی ترامپ در میدان «فدرال» این شهر تظاهرات کردند.

تظاهرات هزاران نفر از مردم شیکاگو در اعتراض به دستور رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا مقابل میدان فدرال این شهر برگزار شد.

شرکت گنندگان در این تظاهرات پرچم فلسطین و پلاکاردهایی حاوی شعارهایی مانند؛ «قدس خط قرمز ماست»، «آمریکا و اسرائیل قدس را رها کنید» و «رژیم ترامپ/پنس باید برود» در دست داشتند.

آنها سپس با سر دادن شعارهای «آزادی برای فلسطین»، «قدس متعلق به اسرائیل نیست، پایتخت فلسطین است»، «دونالد ترامپ باید برود»، در هوای منفی شش درجه شیکاگو به سوی کنسولگری رژیم اشغالگر اسرائیل در این شهر راهپیمایی کردند.

پیش از این و به طور مشخص شب گذشته سراسر سرزمین های فلسطینی و اردن شاهد برگزاری تظاهرات گسترده علیه اقدام ترامپ بود ؛ اقدامی که محکومیت های گسترده ای منطقه ای و بین المللی را در پی داشته است.  

بنابر این گزارش،  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دو شب پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی، علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال 1980 که اقدام اسرائیل برای الحاق قدس شرقی و اعلام آن به عنوان پایتخت اسرائیل را غیر قانونی دانست، گفت: «زمان به رسمیت شناختن رسمی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرا رسیده است». ترامپ همچنین دستور داد تا آمادگی های لازم برای انتقال سفارت خانه ایالات متحده آمریکا به قدس صورت گیرد.رژیم اشغالگر اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی اسرائیل» اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینی ها قدس را پایتخت کشورشان می دانند.

  تعداد بازديدها: 1375
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78841
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.