تاريخ انتشار: 24 آبان 1396 ساعت 20:19:34
میشل عون: حریری در عربستان بازداشت شده و این اقدام تجاوز به لبنان است

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان در سخنانی با حضور رسانه تأکید کرد:« سعد حریری در عربستان در بازداشت به سر می برد و ما این کار را تجاوز به لبنان می دانیم».

به گزارش جماران به نقل از وبسایت لبنانی النشره، رئیس جمهور لبنان بازداشت «سعد حریری» نخست وزیر این کشور را تجاوز به این کشور دانست.

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان در سخنانی با حضور رسانه تأکید کرد:« سعد حریری در عربستان در بازداشت به سر می برد و ما این کار را تجاوز به لبنان می دانیم».

وی تصرح کرد که لبنان هر چه در توان دارد برای درخواست آزادی حریری به کار می گیرد و بیروت تماس هایش با کشورهای عربی و غربی برای آزادی نخست وزیر لبنان را ادامه می دهد.

عون تأکید کرد وحدت ملی مدخلی برای ثبات کنونی است و هیچ نگرانی برای بازار مالی وجود ندارد ، همچنین اوضاع در عرصه واردات و صادرات بسیار خوب است.

رئیس جمهور لبنان افزود که آن چه برای حریری رخ داد نقض حقوق بشر است.

وی تأکید کرد که هیچ چیز وجود ندارد که عدم بازگشت حریری را توجیه کند و دولت لبنان وی را بازداشت شده می داند و بازداشت وی نیز بر خلاف توافقنامه های وین و قوانین حقوق بشر است.

میشل عون بار دیگر بر مخالفتش با استعفای حریری تأکید کرد و گفت که استعفایی که از خارج ارائه شده را نمی توان بررسی و قبول کرد و حریری باید به لبنان برگردد و استعفایش را ارائه کند یا از آن عقب نشینی کند.

بنابر این گزارش،بیشتر نیروهای سیاسی لبنانی از جمله حزب الله خواستار بازگشت حریری هستند و این را برای خود اولویت می دانند. این در حالی است که باور بر این است که عربستان حریری را حصر خانگی کرده است.

خود حریری روز گذشته با انتشار پیامی در حساب تویتر خود گفت: «حال من خیلی خوب است و ان شاء الله ظرف دو روز (به لبنان) بازخواهم گشت، همه را به آرامش دعوت می کنم. خانواده‌ام در عربستان سعودی خواهد ماند».

حریری همچنین سه روز پیش نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی مستقبل که خود صاحب این شبکه است، اعلام کرده بود در اسرع وقت به لبنان باز خواهد گشت و طبق قانون اساسی این کشور عمل خواهد کرد.

با وجود این، بازگشت حریری به کشورش همچنان در هاله ای از ابهام فرو رفته و سرنوشت نخست وزیر لبنان هنوز مشخص نیست.

  تعداد بازديدها: 1385
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78660
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.