تاريخ انتشار: 18 مهر 1396 ساعت 18:32:15
آوارگی شب و روز نمی شناسد+ عکس

به گزارش جماران، آوارگان مسلمان روهینگیایی پس از عبور از رود «ناف» و گذشتن از مرز میانمار وارد بنگلادش می شوند.

در همین حال، وزیر دارایی بنگلادش از دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان ایجاد "منطقه امن" برای برای مسلمانان آراکان شد.

به گزارش رسانه‌های بنگلادش «ابوالعالم عبدالمخیف» وزیر دارایی این کشور در دیدار با «آنتونیو گوتیرش» دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک خواستار ایجاد «منطقه امن» برای مسلمانان آراکان که از ظلم و کشتار ارتش و بودائیان افراطی میانمار گریخته اند شده است.

عبدالمخیف همچنین از سازمان ملل متحد خواسته است هر چه سریعتر به بحران انسانی مسلمانان آراکان رسیدگی کند.

گوتیرش نیز با تاکید بر اینکه سازمان ملل در زمینه بحران مسلمانان آراکان با بنگلادش همکاری خواهد کرد اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای حل این بحران انجام خواهیم داد.

در تحولی دیگر، با پیداشدن اجساد 11 مسلمان میانماری دیگر که بر اثر واژگونی قایق شان در رودخانه ناف در مرز بنگلادش جان باخته‌اند، شمار قربانیان این سانحه به 23 نفر رسید.

بر اساس گزارش رسانه‌های بنگلادش «معین الدین خان»، یک مقام امنیتی این کشور اعلام کرد: اجساد 11 آراکانی دیگر که بر اثر واژگونی قایق آنها در رودخانه ناف در مرز میانمار و بنگلادش جان باخته‌اند، پیدا شد و بدین ترتیب شمار قربانیان این سانحه به 23 نفر افزایش یافت.

عملیات جستجوی پلیس برای نجات 14 نفر دیگر ادامه دارد. مقامات بنگلادش دیروز اعلام کردند اجساد 12 نفر از جمله 10 کودک پیدا شده است.

قایق‌های حامل مهاجران آراکانی در رودخانه ناف به طور مکرر به علت شرایط بد جوی یا سوارشدن بیش از حد پناهجویان در آن غرق می‌شوند.

بنابر این گزارش، ارتش میانمار از تاریخ 25 آگوست تا کنون به بهانه «جنگ با شبه نظامیان مسلح» منطقه آراکان را هدف حمله قرار داده داست. در این حملات هزاران غیرنظامی جان باخته و حدود 200 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است.همچنین بیش از به 500 هزار میانماری از خانه و کاشانه خود فرار کرده و به بنگلادش پناهنده شدند.از سال 1970 تاکنون نیز 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.

مکان: مرز بنگلادش و میانمار

منبع: خبرگزاری فرانسه

  تعداد بازديدها: 1371
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78297
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.