تاريخ انتشار: 23 شهريور 1396 ساعت 23:05:43
تحول غیرمنتظره؛ عربستان آینده سوریه را در بشار اسد می بیند

این بدان معنا نیست که آنها موافق وی هستند بلکه در اولین فرصت تلاش می کنند که وی را براندازند لیکن موازنه قدرت کنونی به گونه ای است که عربستانی ها را وادار می کند که گفتمان خود را تغییر دهند.

به گزارش جماران، روزنامه روسی «ایزوستیا» در گزارشی نوشت: برخی منابع دیپلماتیک گفتند که عربستان سعودی بر این باور است که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه می تواند نقش مهمی در آینده سیاسی سوریه بازی کند.

برخی تحلیلگران سیاسی عربستان سعودی بر این باورند که رئیس جمهور سوریه در دولت انتقالی جا دارد. این مساله قابل ذکر است که کشورهای منطقه در نشست های غیرعلنی دیگر مساله کناره گیری بشار اسد از قدرت را مطرح نمی کنند.

یک منبع دیپلماتیک گفت که آنها به خوبی می دانند که بشار اسد یک واقعیتی است که مجبورند با آن کنار بیایند.البته این بدان معنا نیست که آنها موافق وی هستند بلکه در اولین فرصت تلاش می کنند که وی را براندازند لیکن موازنه قدرت کنونی به گونه ای است که عربستانی ها را وادار می کند که گفتمان خود را تغییر دهند.

در همین حال، سفارت عربستان سعودی در مسکو یا وزارت خارجه این کشور به درخواست روزنامه روسی درباره تأیید یا تکذیب این گونه اخبار پاسخی ندادند.

  تعداد بازديدها: 1628
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78104
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.