تاريخ انتشار: 17 شهريور 1396 ساعت 00:54:55
"گفتگو"(قسمت هشتادوچهارم)


گفتم: آقاجون طی روزهای گذشته برخی جريانات اجتماعی يا سياسی با استفاده از چند خبر در صدد ايحاد جريان خبری خاصی برای تأکيد بر فاصله يا تناقض بين مواضع اعلامی و واقعيات عينی بودند.
گفت: متأسفانه کمتر روزی را بخاطر دارم که گروه ها و جريانات اجتماعی و سياسی مختلف برای مديريت افکار عمومی در چارچوب منافع گروهی دست به چنين عمل غير اخلاقی و خانمان سوزی نزده باشد.
گفتم: طی روزهای گذشته چند خبر ذيل به دلايل لايه های اشاره نشده سياسی و اجتماعی دستمايه جريان سازی قرار گرفتند.
خبر مربوط به مبادله پيکر مطهر شهيد محسن حججی در قبال اجازه خروج از محاصره بالغ بر سيصد حيوان داعشی با بيش از سيصد نفر از بستگان شان علی الخصوص که پس از مبادله انتقال پيکر مطهر با ابهاماتی همراه است.
خبر دوم مربوط به رجعت بی سر و صدای پيکر مطهر نوجوان شهيد حسن جنگجو از اسطوره ها و نمادهای پايداری در دفاع مقدس پس از 34 سال به تبريز بود خبر بازگشت اين نماد پايداری بدليل فوت مادر بزرگوارش پس از مراسم حسن پس از دو هفته توسط تلويزيون خبرسازی شد جريان خبری تأکيد داشت که چرا مويه کنندگان لشگری ، کشوری و فعالان ميادين سياست حتی يک بار نام نماد پايداری در دفاع مقدس نوجوان شهيد حسن جنگجو را بر زبان جاری نساختند گفتند شايد مادر بزرگوار و صبور حسن جنگجو پس از 34 سال چشم انتظاری از اين تفاوت گذاری دلتنگ شده و با فرزند شهيدش دنيا را برای ما گذاشته و به محضر حق شتافتند.
سومين خبر مرتبط روزهای گذشته از دو منظر سياسی و اجتماعی به حضور زنان بی حجاب سوری در استاديوم آزادی اشاره دارد اينکه بانوان شهرمان بايد پشت نرده های استاديوم آزادی شاهد حضور زنان سوری بی توجه به آداب دينی و ملی کشورمان به همان استاديوم باشند و اينکه برخی جريانات خبری گزنده بگويند فرزندان ايران در سوريه سر ندادند تا زنان سوری در استاديوم آزادی آزادانه بی روسری به تماشای بازی فوتبال بنشينند.
گفت: مظلوميت رزمندگان ، جانبازان و شهدای دفاع مقدس در ديروزها و مدافعين سرافراز حرم امروزمان قابل توضيح نبوده و نيست.
گفت: می دانيم محسن حججی شهيد مدافع حرم امروز همچون سَلَفَش نماد پايداری دفاع مقدس نوجوان شهيد حسن جنگجو هرگز از هيچ شخصيت حقيقی و حقوقی انتظار قدردانی و سپاسگزاری نداشته و ندارند اما خبر فوت مادر بزرگوار نوجوان شهيد حسن جنگجو پس از تشيع پيکر مطهر فرزندش می تواند گويای عمق اثرگذاری غمبار جراحت و زخمی 34 ساله بر روح مادر حسن و تمامی مادران شهدای دفاع مقدس ديروز و مدافع حرم امروز باشد.
گفت: نماد پايداری شهيد نوجوان حسن جنگجو هم که مانند همرزمان غواصش پس از 34 سال به کشور بازگشت به رسم تمامی رزمندگان غيرتمند ايران از هيچ کس هيچ انتظاری نداشتند.
گفتم: قطعا چنين بوده و هست اما جريان خبری اخير در مقايسه با برخورد مقامات ، مسئولين ، دستگاه ها و مراکز تبليغی کشور در برابر موضوع بازگشت پيکر دو شهيد والامقام حسن جنگنجو و محسن حججی معتقد است هيجان سازی و صحنه گردانی مقامات ، مسئولين و برخی مراکز رسمی به معنای درک ، باور و ارزش گذاری نسبت به شأن و منزلت محسن عزيز نيست چنانکه هيچ يک از آنان بازگشت پيکر نماد پايداری شهيد حسن جنگجو يا بازگشت پیکر مطهر شهید مدافع حرم محمود شفیعی را که پس از دوسال شناسایی و طی چند روز گذشته بی هيچ هياهو و شور تبليغاتی به معراج تهران منتقل و آماده تشيع گرديد را نشنيده و نديدند.
گفت: آقاجون اينکه جريان سازی خبری اخير چرا در صدد مخدوش سازی حضور غيرتمندانه و هوشمندانه عزيزان مدافع حرم در دفاع از عمق استراتژيک کشورمان می باشند بحث مهمی است که بدليل غفلت مسئولين نسبت به توضيح مناسب و به موقع اهميت حفظ و گسترش عمق استراتژی موقعيت طرح در افکار عمومی يافته است اما نکته دوم که ناظر بر اتخاذ رفتار دو گانه و خدای ناکرده در مسير تبليغی است بايد مورد استغفار برخی هيجان سازانی که از حداقل باور عملی به دفاع از حرمين برخوردار نيستند چنانکه در دوران دفاع مقدس نيز چنين بودند قرار گيرد.

  تعداد بازديدها: 3713
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78048
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.