تاريخ انتشار: 17 شهريور 1396 ساعت 00:19:20
پیام امام خمینی(ره) در سالروز جمعه خونین؛ ۱۷ شهریور نشانگر مقاومت، شجاعت و ایستادگی ملت در مقابل ستمگران و جنایتکاران است

ملتى را که پانزدهم خرداد و هفدهم شهریور و ایام دیگر را پشت سر نهاده است و چون سیلى خروشان موانع را هر چه بزرگ باشد از سر راه خود برداشته و درهم پیچیده است، نمى ‏شود با کارهاى بزدلانه که جز از شکست ‏خورده ‏ها و مأیوسها و مطرودها صادر نمى ‏شود، ارعاب کرد و این دریاى متلاطم را از خروشیدن و به پیش رفتن بازداشت.

جی پلاس: در سالروز حماسه خونین هفدهم شهریور، امام خمینی (س) با صدور پیامی خطاب به ملت ایران به تجلیل از آن حماسه و نیز مقاومت ملت در برابر توطئه های دشمنان پرداختند. در بخشی از این پیام آمده است:

«سالروز هفدهم شهریور که گزارشگر جنایات شاهنشاهى ضد انسانى و اسلامى است و از ایام اللَّه و نشانگر مقاومت و شجاعت و ایستادگى ملت در مقابل ستمگران و جنایتکاران است، در خاطره ملت مبارز ایران زنده است و زنده خواهد بود. ملت شجاع و رزمنده ایران در آن روز و روزهاى اختناق و جنایت به دست دژخیمان شاه مطرود، نشان داد که تا رسیدن به هدفهاى انسانى- اسلامى خود چون سدى آهنین ایستاده و از قتل عامها و کشتارهاى وحشیانه دسته جمعى هراس به خود راه نداده و راه خود را شجاعانه ادامه مى ‏دهد. از هفدهم شهریور تا امروز سالروز افتخارآمیز آن، هرگز سستى و فتورى در اراده آهنین ملت انقلابى ایران حاصل نشده، بلکه هر واقعه و فاجعه ‏اى او را مصمم ‏تر و منسجم ‏تر مى ‏کند. هفده شهریور باید درسى باشد براى کوردلانى که گمان کرده‏ اند با به شهادت رساندن چند نفر از سران متعهد کشور، مى‏ توانند سد عظیم مسلمانان نیرومند و شجاع را بشکنند.

ملتى را که پانزدهم خرداد و هفدهم شهریور و ایام دیگر را پشت سر نهاده است و چون سیلى خروشان موانع را هر چه بزرگ باشد از سر راه خود برداشته و درهم پیچیده است، نمى‏ شود با کارهاى بزدلانه که جز از شکست‏ خورده ‏ها و مأیوسها و مطرودها صادر نمى ‏شود، ارعاب کرد و این دریاى متلاطم را از خروشیدن و به پیش رفتن بازداشت. بگذار کوردلان جنایت پیشه و ورشکستگان، پشت به اسلام و ملت نموده، با لاف و گزاف از خشم و اندوه خود بکاهند و حکومت ایران را متزلزل بخوانند. بگذار بوقهاى تبلیغاتى که دستشان از مخازن ما قطع و امیدشان به یأس مبدل گردیده، خود را با تهمتها و دغلکاریها راضى نگه دارند و به ما تهمت نارواى رابطه با اسرائیل- دشمن بشریت- را بزنند. بگذار هر چه مى‏ خواهند ایران را بى ‏ثبات و متزلزل و ورشکسته توصیف کنند.»

در انتهای این پیام آمده است: «دولت و مجلس و شوراى قضایى و سایر دولتمردان با وحدت نظر و با کمال قدرت به کارهاى خویش ادامه مى ‏دهند. و ملت عزیز و عظیم و سازش ناپذیر در صحنه حاضر و به هیچ دولت و قدرتى اجازه دخالت در امر کشور را نمى ‏دهد. و ما بحمد اللَّه و توفیق الهى از ۱۵ خرداد تا ۱۷ شهریور و تا امروز که سالروز آن است، با رسیدن به هدفهاى عالى اسلامى به راه خود ادامه مى‏ دهیم و از خداوند بزرگ عظمت اسلام و مسلمین و عزت مؤمنین و علوّ درجات شهداى ۱۷ شهریور را خواستاریم.»

صحیفه امام؛ ج ۱۵، ص ۱۹۴-۱۹۵‏

  تعداد بازديدها: 2003
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78046
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.