تاريخ انتشار: 10 شهريور 1396 ساعت 23:42:21
ادامه کشتار مسلمانان میانمار به رغم محکومیت سازمان ملل

جماران، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم به کشتار مسلمانان میانمار پرداخت و نوشت: امروز به مناسبت عید مبارک قربان درباره جنایت های جنگی و ضد بشری در میانمار می نویسیم که ده ها هزار نفر از مسلمانان قربانی آن شدند؛ مسلمانانی که در معرض قتل و تجاوز به دست نیروهای ارتش میانمار واقع شده اند.

شوک زده شدیم در حالی که این جنایت های مستند شده با صدا و تصویر از این قربانیان را می دیدیم آن هم در حالی که مانند میش سرهای آنها بریده می شود یا با ساطور بدون هیچ گونه رحم و شفقتی سرهای شان از بدن های شان جدا می شد و زنان شان به شیوه وحشیانه غیرقابل توصیف در معرض تجاوز قرار می گیرند.

شورای امنیت سازمان ملل این جنایت ها را روز چهارشنبه محکوم کرد لیکن دولت میانمار که ریاست آن به عهده خانم« اون سان سوچی» برنده جایزه صلح نوبل است هیچ کاری به جز اندک اقدامات در برابر جنایت های بودائی ها و ارتش کشورش در حق این اقلیت، انجام نداده است.

این دولت را نمی توان سرزنش کرد بلکه این دولت های عربی و اسلامی نیز هستند که باید سرزنش شوند دولت هایی که اقدامات قتل و سربریدن و تجاوز را دنبال می کنند بدون آن که کار تأثیرگذاری در عرصه بین المللی و منطقه ای برای این مستضعفین انجام دهند.

چیزی که این دولت های عربی نمی دانند این است که تعداد بسیار زیادی از این مسلمانان اقلیت روهینگا عرب تبار هستند و به نسل تاجران عربی تعلق دارند که پیام صلح آمیز اسلام را به مناطق مختلف جنوب شرق آسیا منتقل کردند لیکن چقدر تفاوت وجود دارد میان آن تاجران و همتاهای کنونی آنها.

یک میلیون نفر از این اقلیت از صدها سال پیش تا کنون در میانمار زندگی می کنند لیکن دولت میانمار حاضر نیست آنها را به عنوان شهروند به رسمیت شناخته و ملیت به آنها بدهد و ارتش این کشور نیز دست به اقدامات جنایتکارانه می زند تا آنها را وادار به مهاجرت به کشورهای همجوار کند؛ کشورهایی که به استثنای بنگلادش فقیر بی چیز مرزهای خود را به روی آنها بسته اند؛ این جنایتها شنیع ترین جنایت های پاک سازی نژادی و دینی در تاریخ مدرن است.

یکی از سخنگویان سازمان ملل اقلیت«روهینگا» را ملتی توصیف کرد که بیشترین فشار را در جهان تحمل می کند و ملتی بدون دوست است؛ امری که باعث می شود ما احساس گناه و شرم کنیم زیرا همه ما درباره این مصیبت سکوت کرده ایم.

اقلیت روهینگا ملتی صلح طلب است که دست به هیچ گونه اقدام خشونت بار نزده است و سلاح به دست نگرفته است و تنها چیزی که می خواهد این است که در میهن اش در ایالت«آراکان(راخین) همان جایی که آبا و اجدادش زندگی کردند در کرامت زندگی کند. در بیانیه شورای اروپایی روهینگا آمده است که در همین منطقه بیش از سه هزار نفر از این اقلیت در طی سه روز قتل عام شدند.

«کوفی عنان» دبیر کل اسبق سازمان ملل ریاست کمیته ای را به عهده گرفت که تحقیقات گسترده ای درباره این جنایت ها انجام داد و به طور کامل این جنایت ها را مستند کرد و گزارش خود را به سازمان ملل ارائه کرد لیکن جنایت ها همچنان ادامه دارد.

در این روزنامه «رأی الیوم»درباره قربانیان قتل و تجاوز در میهن عربی ، در سوریه، یمن، عراق، لیبی و فلسطین نوشتیم و بر خود لازم می دانیم که توجه همگان را به آن چه در حق برادران ما در این کشور آسیایی رخ می دهد جلب کنیم و صدای مان را به صدایی هایی دیگری ملحق کنیم که در اردوگاه مسلمانان در میانمار ایستاده اند و از آنها حمایت می کنند تا این جنایت هایی که در حق آنها در سایه سکوت جهانی رخ می دهد را رسوا کنیم زیرا آنها هیچ گناهی مرتکب نشده اند جز آن که مسلمان هستند.

  تعداد بازديدها: 1743
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78002
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.