تاريخ انتشار: 10 شهريور 1396 ساعت 11:18:47
برداشت متفاوت اهل معرفت از عید در کلام امام خمینی (ره)

در عید قربان بعد از اینکه تمام عزیزان خودشان را از دست دادند مهیا برای ملاقات می شوند.

جی پلاس، امام خمینی (ره) در پیامی رادیو ـ تلویزیونی خطاب به ملت ایران به بیان کوتاهی درباره تفاوت برداشت اهل معرفت از عید پرداختند:

«البته عیدهایى که اسلام تأسیس فرموده است برداشتهاى مختلفى از آن به حسب نظرهاى مختلفى که اهل نظر دارند و به حسب قشرهاى مختلفى که برخورد مى ‏کنند با آن بسیار مختلف است. آن برداشتى که اهل معرفت از عید مى‏ کنند، با آن برداشتى که دیگران مى ‏کنند بسیار مختلف است. آنها بعد از اینکه در ماه مبارک رمضان آن ریاضتها را مى ‏کشند و کشیدند، روز عید روز لقاى آنهاست، لقاء اللَّه است آن روز براى آنها.

ا لِغَیرِکَ مِن ظُهورِ ما لَیْسَ لَکَ آنها همه چیز را از او مى ‏دانند و آن روز را عید مى ‏کنند براى اینکه بعد از ریاضات یوم ورود است به حضرت. و عید قربان را بعد از اینکه تمام عزیزان خودشان را از دست دادند مهیا براى ملاقات مى‏ شوند. آن هم ملاقات است بعد از اینکه نفس خودشان را کشتند و هر چه عزیز است در راه خدا از آن گذشتند، آن وقت است که روز لقاست. و جمعه هم اجتماعاتى که مسلمین با هم مى ‏کنند مهیا مى ‏شوند اهل معرفت براى لقاء اللَّه. پس برداشت آنها از عید، غیر برداشت ماست و ما هم امیدواریم که به تبع اولیاء خدا به جلوه‏ اى از آن جلوه‏ ها برسیم و ذره ‏اى از آن معارف در قلب ما واقع بشود.»

صحیفه امام؛ ج 18، ص 395

  تعداد بازديدها: 1947
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77998
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.