تاريخ انتشار: 09 شهريور 1396 ساعت 01:14:42
طنز تلخ "گفتگو" (قسمت هشتادویکم)

گفتم: آقاجون رييسی تولیت آستان قدس در دیدار با ائمه جمعه خراسان جنوبی گفته به هیچ عنوان فقر و محرومیت در کشور از جمله در خراسان جنوبی زیبنده جمهوری اسلامی که آرمان توجه و خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان را دارد، نیست.
گفت: تأکيد بسيار درستی است البته مشروط بر اينکه سهم هر مقام مسئول مندرج در قانون اساسی ، قوای سه گانه و ساير نهادها و مراکز با منطقی يکسان و شاخص هایی علمی در 38 سال گذشته مشخص گردد و الا هر شخص و دستگاهی که طی 38 سال گذشته در کسوت مقام عالی رتبه رياست داشته بی توجه به حوزه اختياراتی که در داشته با قيافه حق به جانب ديگران را مورد خطاب قرار خواهند داد.
گفتم: رييسی گفته تمام مسئولان و دست اندرکاران به دور از ملاحظات و جناح بندی‌های سیاسی باید با کاری جهادی در رفع مشکلات مردم تلاش کنند.
گفت: اينکه رييسی تصور می کند حکومت با تجربه 38 ساله همچنان بايد از کارآمدی و کارايی سازمان حکومت نااميد و درصدد استفاده از مکانيسم های غير حکومتی(جهادی) باشد واقعا جای تأمل و تأسف دارد اما ايکاش رييسی دقيقا با همين نگاه فقط به اندازه چند کلمه هم از شيوه جهادی بازسازی قوه قضاييه که آيت الله هاشمی شاهرودی ويرانه خواندند اشاره می کردند.
گفتم: رييسی گفته تمام درآمد موقوفات آستان قدس رضوی در استان خراسان جنوبی به امر محرومیت زدایی و توسعه این استان اختصاص خواهد یافت.
گفت: يعنی رييسی هم معتقد شده است که پس از حاکميت مطلق هشت ساله گروههای سياسی اصولگرا بر قوای سه گانه که از حمايت و همراهی تام تمامی نهادهای حکومتی غيردولتی برخوردار بود همچنان استان های محروم ، فقر زده و محتاج هزينه سازی درآمد ناشی از درآمد موقوفات و نذورات در کشور داريم؟ راستی چرا هيچ يک از کانديداهای پر تعداد اصولگرا در انتخابات يازدهم به وجود چنين معضل فاجعه باری اشاره نمی کردند؟
گفتم: رييسی گفته با توجه به افزایش بهره وری و مقوله بسته بندی محصولات بومی همچون زرشک و زعفران، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیل فرآیند تولید می‌تواند در رونق اقتصادی کاهش فقر و محرومیت در این استان بسیار مؤثر باشد.
گفت: واقعا رييسی نمی دانند چرا تمامی صنايع تبديلی که با سياست گذاری و هزينه سازی بسيار در دولت سازندگی (69 - 75) تحت عنوان صنايع روستايی با عامليت جهاد سازندگی و همراهی سيستم بانکی و وزارت صنايع شکل گرفته بود يکی بعد از ديگری به زمين گرم خورده و نابود شدند؟
گفتم: رييسی گفته سود تسهیلات بانکی بویژه برای مردم محروم و مستضعف باید کاهش یابد و آستان قدس به دنبال تأسیس بانک قرض الحسنه بدون ربا است.
گفت: پس در صدد افزودن بانکی جديد به موسسات مالی و اعتباری آستانه هستند.
گفت: ايکاش آقای رييسی پس از 36 سال مديريت عالی رتبه در قوه قضاييه کشور و بيش از يک سال حضور در مسئوليت توليت می دانستند که بسياری از موسسات مالی و اعتباری خانمان برانداز اقتصاد ملی در خراسان شکل گرفته و به ساير نقاط نقل مکان کردند.
گفت: ايکاش رييسی بعنوان کسی که بيش از 12 سال در مسند دادستانی کل کشور ، بيش از10 سال در مسند بازرسی کل کشور و بيش از 12 سال در مسند معاون اولی قوه قضاييه قرار داشته توضيح می دادند که ادعای اتکاء کشور بر بانکداری مبتنی بر ربا به چه معنا است؟
گفت: رييسی با مشاغل عالی رتبه مذکور که امکان اثرگذاری در تمام مراحل را در اختيارش قرار می داده است چه سهمی در فسادپذير ساختن سيستم مالی ، پولی و اقتصادی کشور داشته است؟
گفت: آقاجون به نظر می رسد رييسی با توجه به تجربه شکستی که در جلب اعتماد اکثريت مردم ايران در انتخابات دوازدهم داشت بسيار پيش از موقع فعاليت تبليغات انتخابات سيزدهم رياست جمهوری را آغاز کرده است.

  تعداد بازديدها: 3432
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77990
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.