تاريخ انتشار: 24 مرداد 1396 ساعت 17:24:42
در پاسخ به مطلب "با دکتر ربیعی شرط کنید نعمت زاده مدیر شستا نمی شود" در سایت الف

در پی درج مطلب با دکتر ربیعی شرط کنید نعمت زاده مدیر شستا نمی شود در سایت الف اینجا
آقای شهاب سیدان طی ارسال کامنت ذیل آورده اند:

1- آقای توکلی به دلیل دوران وزارتش در اوایل انقلاب طبیعتا بانی بخشی از گردش روابط کار - تولید و نیروی کار و کارفرما بوده است روابطی که امروز به رابطه کارگر و زراندوزان می نامد اما علی رغم طی مراحل توکلی انقلابی به دکتر استاد دانشگاه با سوابق طولانی قانون گذاری و عضویت در مراکز کلیدی حکومت مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان مایل نیستند به زبان علمی و اجتماعی مبتنی بر شرایط تولید توضیح دهند که مشکلات کلیدی و لاینحل روابط کار و تولید و نیروی کار و کارفرما چیست؟ چرا وزرای با گرایشات و تجربیات مختلف هرگز در رفع گره های کور تولید کشور موفقیت قابل اعتنایی نداشتند؟ نقش مجلس و نمایندگان در کوره ی پویا و شاداب سازی فرایند تولید ، کار و سودآوری نیروی کار و کارفرما چیست؟ آقای توکلی با تمام سوابق و تجربیات طی سه دوره نمایندگی مجلس کدام اقدام مشخص را برای باز شدن گره های کور تولید که طبیعتا به رفاه نیروی کار منجر می گردد داشته اند؟
2- توکلی معتقد است که آقای دکتر ربیعی برخی بندها را از دست پای کارگران وطن خواه و عدالت طلب ستم دیده از زراندوزان، برداشته است البته همواره در نزد ما حساب تولید کنندگان و سرمایه گذاران وطن دوست از این زراندوزان بی حمیّت جدا بوده است. اما توضیح نمی دهد زراندوزان مورد نظرشان در روابط کار و تولید یا نیروی کار و کارفرما کدام است؟ زراندوزی براساس کدام قوانین کشور قابلیت ماندگاری و بازتولید دارد؟ کدام قانون طی سه دوره نمایندگی مجلس را برای رفع زراندوزی داشتند؟
3- توکلی مدعی است همه خوب می دانیم بین این که در وزارتخانه ها کار به دانایان عاقل و پاک دست سپرده شود یا مدیران آزمند و امتیازطلب بر امور مسلط شوند تفاوت از زمین تا آسمان است به ویژه در سمت هایی که گردش مالی و قدرت اداری بالا دارد مانند تمامی پست های حکومتی که اگر در اختیار چنین افرادی قرار گیرد شرایط اجتماعی و اقتصادی کشوری می شود آنچه امروز همه از آن نالانیم، ایکاش آقای توکلی با تأکید بر پست های حکومتی ملاک های ناظر بر سلامت و کاردانی و اثربخشی مدیران را ذکر و به چند مدیر شایسته مثلا طی دهه گذشته اشاره می فرمودند تا خوانندگان درک ملموس تری از ملاک های خوبی و بدی مدیران پست های حکومتی از نگاه توکلی بدست می آوردند.
4- توکلی بر اهمیت شستا تأکید دارد و مدعی است حدود 1100 عضو هیات مدیره در شستا در رده مدیریتی قرار می گیرند اما مشخص نیست چرا همچون گذشته هرگز مایل نیستند تا به اندازه و تعداد مدیران و هیات مدیره و دارایی و گردش مالی نهادهای حکومتی غیر دولتی مانند بنیاد مستضعفان ، ستاد اجرایی و غیره اشاره کنند و حداقل برای یک بار به انجام مطالعه تطبیقی بین نهادهای اقتصادی مذکور متکی بر مدیران ماندگار و غیر قابل پرسش و شستای متکی بر وزرای در حال رفت و آمد اقدام و ارائه می دادند.
5- توکلی مدعی است شنیده شده است که آقای نعمت‌زاده وزیر 1000 میلیارد تومانی داوطلب مدیریت شستا شده است. همان وزیری که مصداق بارز تعارض منافع و درهای چرخان است اما توضیح نمی دهند که آقای نعمت زاده به پدر صنعت پتروشیمی شناخته می شود همان صنعتی که مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال فرمودند تولیدات پتروشیمی نسبت به ابتدای انقلاب از رشد 30 برابری برخوردار بوده است یعنی صنعت تحت مدیریت آقا نعمت زاده در رده برترین صنایع کشور قرار گرفته است نکته دوم اینکه اقای توکلی چرا تصور می کنند که فقر و نداری افراد می تواند نشان شایستگی و افتخار باشد مثلا اگر وزیری پس از 30 سال تجربه کار و مدیریت و غیره در خانه استیجاری بود نشان سلامت است یا می تواند نشان ناتوانی و عدم صلاحیت فردی نیز باشد.
6- توکلی مدعی است حالا که با آمدن آقای دکتر شریعتمداری که امید است رأی بیاورد و وزارت صنعت معدن و تجارت را از رانت خواری های آشکار و پنهان کمی دور کند، نباید اجازه داد بخشی دیگر که از نظر مالکیت دارایی، گردش مالی و تصدی گری صنعتی و تولیدی بزرگتر از وزارت صنعت معدن و تجارت است، گرفتار گردد. بی هیچ قضاوتی نسبت به شخصیت و عملکرد جناب شریعتمداری می گویم ایکاش آقای توکلی با توجه به مدیریت طولانی آقای شریعتمداری در وزارت بازرگانی سابق به یک نمونه از برخورد با رانت خواری های توسط ایشان اشاره می کردند به یک مورد تغییر رویه که زمینه شکل گیری رانت خواری را هدف گرفته باشد.
7- همچنان مشتاقم تا نوشته های جناب توکلی را مبتنی بر ارائه دلایل مستند و علمی بروز مشکلات و ارائه راهکارهای عملی و قابل اثبات خروج از بن بست های قانونی و مدیریتی ببینم.

  تعداد بازديدها: 3690
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77867
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.