تاريخ انتشار: 20 مرداد 1396 ساعت 21:44:04
طنز تلخ "گفتگو" (قسمت هفتاد و چهارم)


گفتم: آقاجون آيت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های اين هفته نماز جمعه گفته مردم به مداحی های دروغ و بی اساس اعتراض کنند.
گفت: آيت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران توضيح دادند که طی حداقل نيم قرن گذشته چند عالم دينی به سيره استاد مطهری از شجاعت و مطالعه لازم برای مجاهده و رويارويی با سطحی نگری ، عوام فريبی ، خرافه و دروغ مداحی برخوردار بودند؟
گفتم: يعنی مردم برای مقابله با دروغ پردازی مورد نظر آيت الله موحدی کرمانی بايد منتظر حرکت و قيام علما و اهل منبر باشند؟
گفت: مراسم سوگواری شامل چهار بخش سخنرانی ، مداحی ، روضه خوانی و دعا است سخنرانی غالبا توسط ائمه جماعات ثابت يا مدعو به مجلس انجام می شود، سخنران وظيفه انتقال مفاهيم علمی و محتوايی مستند را به عهده دارد همچنين موظف است با آگاهی بخشی نسبت به بروز هر سطح و کيفيتی از انحراف در معارف و مضامين مذهبی ممانعت بعمل آورد
وظيفه بسيار خطير و ضروری که آيت الله موحدی کرمانی در خطبه نماز جمعه امروز به آحاد مردم محول کرده است.

گفتم: يعنی مردم با بيان اعتراض يا ترک مجلس نمی توانند دروغ مداحی ، روضه يا سخنران را بی اثر کنند؟
گفت: آيت الله موحدی کرمانی بايد توضيح می دادند که مردم با اتکاء بر کدام مبانی و اصول اعلامی از سوی علمای دينی در خصوص وقايع تاريخی مذهبی بايد به چنين درکی رسيده و موارد و مصاديق را تشخيص و مورد مقابله قرار دهند؟

چگونه می توانند با دروغ مداحی مقابله کنند که ساير حاضرين در جلسه با توسل به همان مطالب به شدت متأثرند و اشک می ريزند؟
چگونه می توانند در برابر دروغ مداحی بايستند در حالیکه گوينده در مقدمه مداحی يا روضه به صراحت تأکيد می کند که مثلا هرگونه عدم تأثر ، گريه و عدم همراهی نشان از عدم عنايت صاحب عزا است يا بارها بخشش گناهان و ورود به بهشت و جهنم را در گرو مراسم پذيری اعلام می کند؟

گفتم: پس با انحراف ، خرافه ، دروغ و گرايش به سطحی نگری و عوام زدگی در مداحی ، روضه و حتی سخنرانی مرتبط با مراسم مذکور به عهده چه مرجع قانونی ، مذهبی يا اجتماعی است؟
گفت: آقاجون حوزه های علميه ، مراجع تقليد ، 900 امام جمعه و بالغ بر پنجاه هزار امام جماعت در سراسر کشور قطعا مهمترين مرجع اجتماعی تبين مفاهيم دينی و مذهبی و مقابله با انحراف در مفهوم سازی از طريق منبر ، روضه و مداحی هستند.
گروه های مرجع مذکور بدليل مشروعيت ، پذيرش و دسترسی مستقيم به گروه های هدف می توانند مانند استاد شهيد مرتضی مطهری در مسير تحقق چنين مهمی گام بردارند.
گفت: آيت الله موحدی کرمانی و حداقل 900 امام جمعه می توانند طی فرصت باقی مانده به ايام محرم سال جاری با تبيین حماسه عاشورا به مبانی و مصاديق انحراف ، خرافه و دروغ در مراسم مرتبط اقدام کنند تا آحاد مردم نيز ضمن پرهيز از خود اجتهادی با عدم همراهی به موقع مانع از شرح حال گويی و خود اجتهادی در روضه و مداحی و حتی منبر گردند.

  تعداد بازديدها: 3838
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77847
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.