تاريخ انتشار: 09 مرداد 1396 ساعت 18:29:53
طنز تلخ "گفتگو" (قسمت شصت و هشتم)


گفتم: آقاجون نیروی دریایی آمریکا به صدور اطلاعیه مدعی است نیروهای آمریکایی تلاش کردند تا با قایق‌های ایرانی تماس برقرار کنند اما پاسخی دریافت نکردند. لذا بالگرد آمریکایی از یک فاصله امن منور پرتاب کرد و پس از آن قایق‌های ایرانی دیگر به ناو نیمیتز نزدیک نشدند.
گفت: اينکه نيروی دريايی آمريکا بر چه ادعایی است شايد برای افکار عمومی کشورمان اهميت چندانی نداشته باشد اما اينکه اقدامات ما وفق قوانين بين المللی مرتبط با حرکت و استقرار شناورها در آب های آزاد يا حدود آبی ساير کشورها است می تواند برای پرهيز از اتهام سازی بسيار حائز اهميت باشد موضوعی که بايد توسط ستاد کل نيروهای مسلح مراقبت گردد.
گفتم: مگر نه اينکه ناوگان آمريکايی از آن سوی دنيا به منطقه ما آمدند!؟ مگر نه اينکه آنها به کشور و حوزه منافع ما نزديک شدند!؟ حالا نيروهای نظامی ما بايد مراقب کم و کيف فاصله با آنها باشند؟
گفت: اينکه آمريکا برای اعمال فشار و مهار جمهوری اسلامی ايران نزديک به چهار دهه استقرار گسترده نيروی نظامی در منطقه و همسايگی ما را انتخاب کرده است حتما بحثی نيست. اما بايد دقت کنيم که استقرار بسيار گسترده نظامی آمريکا و بعد کشورهايی مانند انگليس و فرانسه در چارچوب قواعد بين المللی ناظر بر هم پيمانی نظامی با کشورهای جنوبی خليج فارس و قطعنامه های مرتبط با مقابله علیه حکومت صدام بوده است بنابراين لشگرکشی و استقرار گسترده در پايگاه های نظامی عربستان ، بحرين و کويت و حتی عراق با استفاده از پوشش قانونی برخوردار است.
گفتم: فرض اينکه استقرار نظامی آمريکا در منطقه از پوشش با ظاهر قانونی برخوردار است بايد در برابر اقدامات خصمانه عليه کشورمان چشم پوشی کرد؟
گفت: آقاجون قطعا تا کنون چنين نبوده و حتما در آينده نيز چنين نخواهد بود اما نيروهای نظامی کشورمان تحت مديريت عالی ستاد کل نيروهای مسلح بايد دقت کنند که ضمن اقدام مقتدرانه در برابر هر سطحی از تعدی به آب ها و منافع کشورمان از مستندسازی بسيار دقيق غفلت نکنند چرا که نيروهای آمريکايی و متخاصم در مستندسازی و حق جلو دادن اقداماتشان از تبحر ناجوانمردانه بالايی برخوردار هستند.
گفت: آقاجون بايد دقت کنيم که آمريکا در مورد مشابهی مثل برجام ضمن کارشکنی در مسير اجرای مناسب به شدت در تلاش است تا بتواند عدم پايبندی را به کار شکنی ايران نسبت دهد بنابراين بايد به شيطنت های تبليغی و روانی آمريکا واقف و توجه داشت.

  تعداد بازديدها: 3873
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77735
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.