تاريخ انتشار: 07 مرداد 1396 ساعت 21:08:15
طنز تلخ "گفتگو" (قسمت شصت و ششم)


گفتم:  آقاجون ولايتی عضو هيات نظارت بر برجام در واکنش به مصوبه اخير مجالس آمريکا گفته: تصميم قدرتمندانه می گيريم و همه گزينه ها را رو ميز داريم.
گفت: هيات نظارت بر برجام با عضويت رييس مجلس ، وزرای دفاع ، امور خارجه و رياست سازمان و نمايندگان رهبری در شورا به رياست رييس جمهور تشکيل گرديد دبير شورای عالی امنيت ملی دبير و سخنگوی کميته نظارت می باشد لذا اعلام موضع و نظر اعضای کميته تحت عنوان عضو مجاز نيست لذا مواضع ساير مقامات نيز تحت عناوين ديگر مثل رييس جمهور يا رييس مجلس منعکس می شود ولايتی نيز طبیعتا می تواند با کسب مجوز از رهبری بعنوان مشاور بين الملل رهبری ، رييس مرکز مطالعات استراتژيک يا عضو مجمع تشخيص مصلحت ، رييس هيات موسس و هيات امنا دانشگاه آزاد ، عضو شورای راهبردی روابط خارجی ، کارشناس معتمد صدا و سيما يا وزير خارجه اسبق اعلام موضع داشته باشند
گفتم: مگر دو اعلام موضع تفاوتی ايجاد می کند؟
گفت: آقاجون استفاده از عناوين می تواند به معنای انعکاس ديدگاه و جمع بندی مثلا کميته نظارت بر برجام تلقی گردد در حالی که نقطه نظرات کميته صرفا توسط رييس و دبير کميته قابل ارائه می باشد بنابراين ولايتی می تواند با رعايت قواعد شکلی تحت عناوين مسئوليت ديگری که عهده دار است اعلام موضع داشته باشد.

***

گفتم: آقاجون مطلبی تحت عنوان خودتان را خيلی جدی نگيريد در کانال توسعه و اقتصاد نوشته: مدیران زیادی را می بینم که خودشان را بیش از حد جدی می گیرند و با غرور بیش از حد نگرش خودشان را مطرح می کنند. معتقده هیچ چیز مطلق نیست هیچ چیز ماندنی نیست. بسیاری از ما بیش از حد خود را جدی می گیریم روزی که بمیریم بهترین دوستمان هم نيم ساعت بعد از دفنمان به فکر چلوکباب روی میز شام هستند. خنده کوتاهترین فاصله بین دو انسان است.

گفت: اگر بخواهيم ارزشی برای باور و ادعای نويسنده قائل باشيم بايد پشيزی برای اعتقاد و ادعای نويسنده ارزش قائل نباشيم چرا که نويسنده مدعی است 1) هیچ چیز مطلق نیست. 2) هیچ چیز ماندنی نیست.  3) بسیاری از ما خود واقعی مان را بیش از حد جدی می گیریم.

گفت: اما آموزه های دينی و عقلی تاکيد دارند که در امور بسيار جدی و البته معطوف به روابط انسانی حرکت کنيد تاکيد می کنند به دنيا دل نبنديد اما چنان تلاش کنيد که گويی تا ابديت زنده خواهيد بود تاکيد می کنند هرگز اجازه نداريد که خود را سبک بشماريد و البته غرور و تکبر برازنده انسان نيست.

گفت: نويسنده علامت معيار به رفتار دوستان در مراسم تدفين اشاره می کند يعنی که احتمالا در صدد بيان  تجربه شخصی است يعنی که در مراسم تدفين دوستی نزديک چنين بی عاطفه ، بی رحم و بی معرفتی نشان داده است البته احتمالا در مراسم تدفينی شرکت نداشته تا بداند پذيرايی مراسم تدفين با سرو نهار به پايان می رسد پس احتمالا به بيان تخيلات بسنده کرده است.

گفت: نويسنده مدعی است شوخ طبعی و خنده کوتاهترین فاصله بین دو انسان است. اما نمی داند که خنده صرفا نشان خنديدن است که می تواند بدليل تمسخر ديگران باشد می تواند از سفاحت باشد و می تواند بدليل عدم درک شرايط محيطی و فرهنگی باشد اما می توان به آموزه های اخلاقی و دينی رجوع داد يعنی با روی گشاده و ذکر سلام به نگاه ديگران پاسخ دهيم.

گفت: آقاجون متأسفانه برخی نويسندگان نوشتن را سهل الوصول می دانند نوشته هايی که بدليل بضاعت اندک می توانند زمينه درک نادرست خواننده باشند.

  تعداد بازديدها: 3681
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77703
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.