تاريخ انتشار: 02 مرداد 1396 ساعت 01:45:02
طنز تلخ "گفتگو" (قسمت شصت و سوم)


گفتم: آقاجون مصاحبه‌ میرسلیم در مورد تبعيت از نظر گروه موتلفه مبنی بر چشم پوشی نسبت به مفاسد قاليباف(شهردار) و بيانيه قاليباف خطاب به جوانان با تأکيد بر لزوم پوست اندازی ، پذيرش اشتباهات ، درک خواسته و تمايل اکثريت مردم و تغيير شيوه های ديروزی سالخوردگان می تواند مؤيد شکل گيری فضای جديد فعاليت اصولگرايان باشد.
گفت: در دهه پنجاه تا اواخر سال شصت از جمله مهمترين وجوه اختلاف بين نيروهای مذهبی و گروه های چپ مانند حزب توده و فدائيان خلق يا تفکرات التقاتی مانند مجاهدين خلق (منافقین) و جنبش مسلمانان مبارز و غيره تفاوت در اين ديدگاه بود آنها معتقد بودند هدف وسيله را توجيه می کند و نيروهای مذهبی معتقد بودند اهداف پاک و مقدس نيز با استفاده از شيوه های غير اخلاقی و غيرانسانی قابل تحقق نيست.
گفتم: يعنی ناديده انگاری فساد شهردار توسط ميرسليم بنابر دستور حزبی يا سکوت شهردار در خصوص آنچه امروز در برابر جبهه جمنا و اصولگرايان می گويد تلاش برای فاصله گذاری رييسی با جبهه پايداری و غيره مصداقی است از اينکه هدف وسيله را توجيه می کند.
گفت: امرور سخنان ميرسليم در مورد قاليباف و قاليباف در مورد موتلفه و جمنا و غيره تحت عنوان لزوم مصلحت سنجی مقابله با روحانی قطعا معنايی جز باور به هدف وسيله را توجيه می کند نيست.
گفتم: اما در روزهای اعلام کناره گيری قاليباف به نفع رييسی ادبيات مورد استفاده بسيار متفاوت از ادبيات امروز مصاحبه ميرسليم و بيانيه قاليباف بود.
گفت: امروز دوران تعارفات سياسی گذشته است هر چند برای نتيجه گيری زود است اما از ميان جمنائيان تنها رييسی بر مسند قبل قرار دارد.
گفتم: مگر شرايط فعاليت در چارچوب جريانات سياسی چنين اقتضائاتی ندارد؟
گفت: آنچه در جريان انتخابات مشاهده شد مطلقا با معيارها و شاخص های فعاليت حزبی و گروهی سازگار نيست چنانکه در جبهه انتخاباتی تحت عنوان اصولگرايی در 84 ، 88 ، 92 و 96 هيچ نقطه مشترکی جز رويارويی با کانديدای رقيب ديده نمی شود جبهه هايی که در هر دوره با تغييرات ماهوی مواجه شدند.
گفت: اصولا فقدان فعاليت حزبی در کشورمان از مهمترين موانع شفاف سازی باورها ، مواضع و نقد سياسی و قدرت محسوب می شود همانطور که موتلفه پس از معرفی کانديد رسمی در روزهای پايانی ضمن حمايت رسمی از رييسی از ميرسليم خواست تا به نفع رييسی که هيچ نسبت حزبی با موتلفه ندارد کناره گيری کند جالب تر اينکه ميرسليم نيز تصميم حزب را نپذيرفته و در عين اطمينان از نداشتن رای در انتخابات باقی ماند.
گفتم: بالاخره افشاگری اخير ميرسليم از پشت پرده انتخاباتی جمنا و موتلفه و تلاش برای پرچمداری جبهه جديد توسط قاليباف را می توان برای پوست اندازی اصولگوايان يا جمنا به فال نيک گرفت.
گفت: آقاجون گفتم بچه های مذهبی بر خلاف جريانات چپ و گروه هايی از آن دست معتقد بودند هدف وسيله را توجيه نمی کند مشکل ميرسليم و قاليباف در اقدام اخير اين است که برای درک مشکلات واقعی و درهم ريختگی مبانی به مسئله گويی نپرداختند بلکه فريادی است عليه آنچه ظلم در حق خود می دانند لذا علی رغم جدايی جريانات جديد مشابه آنچه در جبهه پايداری و غيره شاهد بوديم و با توجه به عقبه ی وارد نمودن رييسی به انتخابات که طی دو ماه گذشته نيز بيعت گيری برای رييسی را در دستور کار دارد نبايد پوست اندازی جدی و بنيادين در جبهه اصولگرايی را انتظار داشت.

  تعداد بازديدها: 3557
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77624
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.