تاريخ انتشار: 31 تير 1396 ساعت 22:36:17
کاهش 37 درصدی آورد رودخانه کارون


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: آب شربی که دراین شهر تحویل مردم می شود، پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.
به گزارش ایرنا فردوس کریمی شنبه در شورای اداری اهواز اظهار کرد: آب اهواز از رودخانه کرخه، کارون و خط لوله آب حیات تامین می شود اما در وضعیت کنونی این آب جوابگوی مردم نیست و نمی توانیم آب کافی و کاملی را به مردم تحویل دهیم.
وی با بیان اینکه توان تولید و توزیع تاسیسات آب شرب اهواز در حد نیاز مردم این شهرستان نیست افزود: برای حل مشکل آب این شهر در کوتاه مدت طرح هایی تعریف شده که از اردیبهشت در حال اجراست.
وی با تاکید بر اختصاص اعتبار به طرح های آب و فاضلاب اهواز افزود: قرار است سه هزار میلیارد ریال نیز به بخش آب اهواز اختصاص یابد که سهم امسال 56 میلیارد ریال است و تاکنون تخصیص نیافته است.
کاهش 37 درصدی کارون
مدیر امور آب منطقه مرکز نیز در این نشست با اشاره به کاهش آبدهی کارون بزرگ در یک دهه اخیر گفت: آورد رودخانه کارون در سال جاری 37 درصد کاهش یافته و به 11.7 میلیارد مترمکعب رسیده است.
عزیز ایزدیار تصریح کرد: در دنیا تنها 40 درصد از منابع آبی مصرف می شود اما در کشور 90 درصد منابع آبی مصرف می شود که این مساله نگران کننده است زیرا سهمی برای محیط زیست در نظر گرفته نشده است.
وی تعداد مشترکان این حوزه را یک هزار و 100 واحد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیشترین مصرف در این حوزه معادل 2.6 میلیارد مترمکعب مربوط به 6 واحد کشت و صنعت نیشکر، 1.3 میلیارد مترمکعب سایر محصولات کشاورزی، و مابقی برای آبزی پروری و صنعت است.
ایزدیار اظهار کرد: طول ساحل در این منطقه 720 کیلومتر است که بخش زیادی از آن در محدوده شهرها قرار می گیرد و بیشترین تعرض به حریم رودخانه توسط دستگاه ها انجام می شود.

  تعداد بازديدها: 1322
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77621
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.