تاريخ انتشار: 30 تير 1396 ساعت 13:12:11
طنز تلخ "گفتگو" (قسمت شصت و یکم)


گفتم: آقاجون رئیس سیا گفته در حال ایجاد تغییرات اساسی در سیاست هایمان در قبال ایران هستیم به دنبال ایجاد ائتلافی از کشورهای خلیج فارس و اسرائیل برای عقب راندن تهرانیم.
گفت: راهبردی که سال هاست پيگيری و موفق گرديد سطحی از جبهه ضد ايرانی با محوريت عربستان را ساماندهی کند.
گفتم: يعنی ايران در شرايط کنونی با جبهه متحد منطقه ای ضد ايرانی متحد با صهيونيست و آمريکا قرار دارد؟
گفت: مقابله جويی عربستان با ايران خصومتی ديرينه است جنگ تحميلی هشت ساله فرصتی بود تا بتوانند به بهانه حمايت از کشور عربی کشورهای عربی را به صف آرايی در برابر ايران ترغيب و تشويق کنند که علی رغم شکل گيری شورای همکاری ، 6+2 و پيمان های متعدد دفاعی با کشورهای غربی راه بجايی نبردند چنانکه هم اينک نيز با تشديد اختلاف تا تقابل و صف آرايی ميان اعضای شورای همکاری يا هم پيمانان منطقه ای مثل ترکيه و عراق با مشکلات جدی تری در يکپارچه سازی مواجه خواهند بود.
گفتم: علی رغم تأکيد بر اهميت گسترش اختلافات درونی جبهه فرضی عربی - غربی مقابل ايران نمی توان از اقدامات غير دوستانه کشورهايی مثل امارات و کويت که در همراهی با عربستان صورت می گيرد غفلت کرد.
گفت: آقاجون حتما تصميم و اقدام کشورهای مذکور می تواند مهم باشد و بايد با هوشمندی پيگيری و تجزيه و تحليل گردد اما نکته مهمتر اين است که راهبرد سه دهه گذشته ما برای همسوسازی کشورهای مذکور با اهداف و سياست های کشورمان چه بوده است؟
گفت: آيا اصولا نمی خواهيم به همسو سازی تدريجی کشورهای مذکور با اهداف و سياست های کشورمان فکر و در اين خصوص بعنوان راهبردهايی با رويکرد غير منفعلانه سياست گذاری کنيم؟

  تعداد بازديدها: 3661
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77604
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.