تاريخ انتشار: 30 تير 1396 ساعت 00:39:43
طنز تلخ "گفتگو" (قسمت شصتم)


گفتم: آقاجون نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس اظهار کرد طرح دو فوریتی ممنوعيت استفاده از مدیران بازنشسته در هفته آینده به هیئت رئیسه مجلس تقديم می شود براساس طرح مذکور دولت نمی‌تواند در پست های کلیدی مانند وزیر، معاونان وزرا، استاندار و غیره از این مدیران استفاده کند.
گفت: ايجاد چرخه کارآمد مديريتی با ترکيبی متعادل و مناسب از تجربه و نيروی جوانی(ساخت مدير) حتما از نکات راهبردی حکومت داری است که قانون گذار نيز بايد به اين مهم توجه داشته باشد.
گفتم: طبيعتا خروج مديران با سابقه از چرخه مديريت مقدمه شکل گيری طبقه مديريتی جديدی از جوانان خواهد بود.
گفت: شايد چرخه مديريت برای ما چنين به نظر برسد اما سازمان ها و مراکز موفق و حتی کشورهای پيشرو صنعتی و اقتصادی چرخه موفق مديريتی را پيش از سن و سابقه سنجی به کارائی و توانمندی مديران مورد ارزيابی قرار می دهند نکته دوم اينکه پست های دولتی که با امورات روزانه و بلند مدت يک ملت ارتباط دارند نمی تواند و نبايد محل آزمون و خطا تلقی گردند.
گفتم: بالاخره بهترين سيستم چرخه مديريت چگونه قابل تعريف است؟
گفت: اولا بهترين مدل چرخه مديريت انتخاب ترکيب علمی ، تجربی و سنی مديريتی است به گونه ای که تجربه آموزی با کمترين هزينه ممکن در سازمان و کشور حاصل گردد. ثانيا ايجاد محدوديت سنی يا سنواتی در بکارگيری سطوح مقامات بايد برای تمام سطوح مديريت منابع عمومی اعمال گردد بنابراين برخی سازمان ها و موسسات عمومی خصولتی هم نبايد بدلايلی محل تجمع و اشتغال مديريتی گروه خاصی از مديران باشد.
گفتم: مگر همه گروه های مديريتی در زمان بندی های خاصی با تغييرات همراه نيستند؟
گفت: آقاجون برخلاف مديران دولتی که به تبعيت از تغيير مديريت ارشد انتخاباتی(ريس جمهور) ناچار از پذيرش تغيير سطوح مختلف مديران هستند مراکز عمومی خصولتی تابع قانون مذکور نيستند. لذا شاهديم که بعضا افرادی پس از ترک پست وزارت و وکالت می توانند به مدت بسيار طولانی در پست های مديريتی چنين مراکزی مستقر باشند.
گفت: پست های مديريتی حساس و کليدی مراکز اقتصادی ، سياسی ، فرهنگی ، بين المللی ، آموزشی ، مذهبی و اداری و غيره که علی رغم وجه عمومی بودند بعضا از مديران با عمر بالای بيش از سه دهه برخوردارند.

  تعداد بازديدها: 3338
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77597
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.