تاريخ انتشار: 26 تير 1396 ساعت 17:46:56
دو حمله انتحاری در نیجریه 12 کشته بر جای گذاشت


دو انفجار انتحاری در نیجریه به کشته شدن دست کم 12 نفر در شهر 'مایدوگوری' این کشور منجر شد.

به گزارش ایرنا، این حمله ها در شهر مایدوگوری در شمال شرقی نیجریه رخ داد که مرکز فعالیت گروه تروریستی 'بوکوحرام' محسوب می شود.
 
ساکنان مایدوگوری از حضور آمبولانس ها و انتقال اجساد توسط اورژانس دولتی خبر دادند.
 
هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته، اما نیجریه از حدود هفت سال پیش تاکنون صحنه حمله های مشابه بوده که تروریست های بوکوحرام علیه اهداف نظامی و غیرنظامی در این کشور اجرا کرده اند.
 
همزمان خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی اعلام کرد که وقوع یک بمب گذاری انتحاری در شمال شرق نیجریه، 8 تن را به کام مرگ برد و 15 تن دیگر را زخمی کرد.
 
احمد ساتومی، رییس آژانس مدیریت حوادث غیرمترقبه مایدو گوری در ایالت بورنو در گفت وگو با فرانس پرس عامل انتحاری را یک زن معرفی کرد.
 
وی گفت که این زن پس از ورود به مسجد با انفجار خود در یک مسجد در منطقه 'لاندن سیکی' این شهر جان 8 تن را گرفت و 15 تن دیگر را نیز زخمی کرد.
این گزارش با اشاره بیشتر به جزیئات این حادثه افزود: تلاش نیروهای امنیتی نیجریه برای بررسی ابعاد دقیق تر این حادثه ادامه دارد.
این درحالی است که عصر دیروز نیز انفجار مهیب یک بمب قوی در همین ایالت موجب کشته شدن 1شهروند این کشور و تخریب شدید مناطق این ایالت شده بود.
منابع امنیتی نیجریه علت آن حادثه از نوع انفجار یک بمب هوشمند در ایالت بورنو در شمال شرق نیجریه را تروریستی دانسته اند.
توکور بوراتایی فرمانده نیروی زمینی ارتش نیجریه دیروز اعلام کرده بود: عناصر بوکوحرام خود را تسلیم مقام های دولتی نیجریه در ایالت بورنو واقع درشمال نیجریه کردند.
وی افزود: بوکوحرام به پایان کار خود در نیجریه رسیده است و سایر عناصر این گروه نیز در حال تسلیم شدند.
این گروه در سال 2002 میلادی تاسیس شد و بیشتر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس سال 2015 با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بیعت کرده و نام خود را به ولایت غرب آفریقای داعش تغییر داد.
بوکوحرام از سال 2009 میلادی موجی از فعالیت‌های تروریستی، عمدتا در شمال نیجریه را با هدف برقراری خلافت در آن کشور آغاز کرده است.

  تعداد بازديدها: 1215
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77559
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.