تاريخ انتشار: 26 تير 1396 ساعت 00:03:54
جرم بقایی تبانی در معاملات دولتی و اختلاس است/ اظهارات احمدی نژاد خلاف واقع و قابل تعقیب قضایی است/سوئیت بقایی اگر هتل نبوده از منزل برخی بهتر است

نشست خبری (دیروز) سخنگوی قوه قضاییه اخبار داغ و پرحرارتی داشته و از جمله آن توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده بقایی و تاکید بر مجرمانه بودن اظهارات محمود احمدی نژاد است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست خبری عصر (دیروز) خود درباره بازداشت یکی از مسئولان دولت سابق و نامه رییس جمهور سابق و اعلامیه اخیر قوه قضاییه درباره اتهامات این متهم و جزئیات پرونده او گفت: آقای احمدی‌نژاد نامه سرگشاده‌ای خطاب به ملت نوشت. فرازهای مختلفی در این نامه است و در بخش عمده آن، مسائلی که درباره آنها اظهارنظر شده، خلاف واقع است و متاسفانه مثل همیشه ایشان از یک فرد احتمالا متهم چیزی را شنیده و به استناد آن اظهارنظر کرده‌اند که بخشی از این اظهارات قابل تعقیب قضایی است.

او ادامه داد: نکته بعد این است که مطالب دیگری خارج از این پرونده در نامه مطرح شده که باید در جای خود به آنها پرداخته شود و من در این مقام نیستم. خارج موضوع پرونده ایشان به یک موضوع دیگری اشاره کرده است، این که جای جواب دادن دارد.

معاون قوه قضاییه با اشاره به اطلاعیه‌ دادستانی اظهار داشت: قوه قضاییه بنا ندارد تا زمانی که چیزی ضرورت پیدا نکرده ابتدا به ساکن مطلبی را طرح کند کما اینکه یکی از ایرادها به قوه قضاییه این است که اطلاع‌رسانی آن ضعیف است. ما هم بنا نداریم مسایلی که مطرح می‌شود را مطرح کنیم. از زمانی که قانون تصویب شده، اجازه نمی‌دهد هر پرونده‌ای طرح شود حتی اگر دادگاه علنی هم باشد و تشکیل شود، من بارها گفتم محذوریت قانونی داریم که به آن بپردازیم مگر اینکه مطالبی مطرح شود که برای رفع شبهه مجبور به توضیح شویم.

محسنی‌اژه‌ای اضافه کرد: در قانون اخیر التصویب به لحظات مشکلات موجود قانونگذار گفته است اگر ضرورت داشته باشد با پیشنهاد دادستان و اجازه رییس قوه قضاییه می‌شو اسم و تصویر فرد را هم نشان داد چون این سد مطلق در قانون بود این اجازه صادر شد.

او با اشاره به نامه‌ رئیس دولت‌های نهم و دهم تصریح کرد: آقای احمدی‌نژاد در یکی از فرازهای نامه‌اش گفته اتهام آقای بقایی، این بوده که مصوبه دولت را برای سیصد میلیون پاداش به افراد دولت قبل داده است. این خلاف است. ایشان به هیچ وجه به این عنوان که مصوبه دولت در توزیع ۳۰۰ میلیون پاداش به افراد دولت قبل بوده، بازداشت نشده است.

این مقام عالی قضایی در تشریح اتهامات بقایی خاطرنشان کرد: ایشان دو اتهام در رابطه با تبانی در معاملات دولتی و اختلاس بازداشت شده است و این اتهامات باید رسیدگی شود. در زمانی که تحقیقات شروع و طرف جلب و احضار می‌شود، دلیل باید باشد برای توجه اتهام و نه دلیل برای اثبات جرم و این مسئله بعدا در دادگاه مشخص می‌شود.


سخنگوی قوه قضاییه در ادامه اظهارات خود در پاسخ به نامه احمدی نژاد، گفت:می گویند چرا حکم جلب داده شده؟ دادستان می گوید باید پرونده تکمیل شود و نیاز به احضار متهم بود. در 24 اسفند 95 متهم احضار شد. مامور ابلاغ گفته بود من رفتم این شخص در آن آدرس شناسایی نشد.

وی در ادامه افزود: در نامه آقای احمدی نژاد نوشته شده به هیچ وجه اجازه داده نشده غذایی از بیرون تهیه شود. این خلاف قانون نیست، ولی مع ذلک ایشان درخواست کرده و وزارت اطلاعات گزارش داده بارها و بارها غذا از بیرون با دستور ایشان از هزینه دستگاه قضایی تهیه می کردند، و وزارت اطلاعات می گوید هنوز پول این غذاها را بدهکار است. گفته اند این متهم از نور استفاده نکرده. ایشان در سوئیتی بوده که یخچال، تلویزیون و نور کافی و همه چیز داشته. اگر هتل نبوده، از منزل برخی بهتر است. بازپرس می نویسد ایشان به عمومی منتقل شود. دستخطش را دیدم که من در این سوئیت خیلی راحتم. در این سوئیت بمانم برایم بهتر است.

  تعداد بازديدها: 1616
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77550
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.