تاريخ انتشار: 25 تير 1396 ساعت 20:31:03
مولانا عبدالحمید: امام خمینی (س) یک شخصیت بسیار ممتاز جهانی بود/ اهل سنت با خشونت و افراط گرایی مخالف هستند/ آنها معتقدند مطالباتشان باید از طریق قانون و مذاکره حل و فصل شود

امام جمعه اهل سنت زاهدان، امام خمینی (س) را یک شخصیت ممتاز و محور وحدت عنوان کرد و گفت: اهل سنت به نظام جمهوری اسلامی افتخار می کنند و معتقدند خواسته ها و مطالباتشان باید از طریق قانون و راه گفتمان و مذاکره حل و فصل شود.

مولانا عبدالحمید در حاشیه دیدار هفته قبل با یادگار گرامی امام در جماران در گفت و گو با خبرنگار جماران، در پاسخ به سوالی در خصوص نقش امام خمینی (س) در وحدت شیعه و سنی اظهار داشت: نقش امام جهانی بود و ایشان یک شخصیت استثنایی با دید بلند و نظر وسیع بودند که توانستند همه اقشار را دور خود جمع کنند و به یک محور بسیار بزرگ تبدیل شوند. شیعه و سنی به امام خمینی (س) دل دادند و علاقه پیدا کردند و گوش به فرمان ایشان بودند و در انقلاب ایشان را حمایت کردند؛ ایشان یک شخصیت بسیار ممتاز جهانی بودند.

عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان با نقل خاطره یکی از ملاقات هایش با امام خمینی (س) در حسینیه جماران، گفت: وقتی به ملاقات امام می آمدیم طبقه بالا زن ها می نشستند و بچه های آنها سر و صدا می کردند. ما وقتی سخنرانی می کنیم و سر و صدا باشد با مشکل مواجه می شویم ولی سر و صدا و گریه بچه ها هیچ تأثیری بر ایشان نداشت.

وی ادامه داد: خاطره دیگر من این است که یک بار برای ملاقات با امام آمدیم و حاج احمد آقا گفتند که شما وقت نگرفتید و اینجا شیوه این طور است که وقت می گیرند. من جواب دادم که ما شاگرد هستیم و ایشان استاد است و بین شاگرد و استاد وقت گرفتن لازم نیست. سپس من را به ملاقات ایشان بردند و ملاقات در اتاق ایشان انجام شد.

مولانا عبدالحمید در خصوص رابطه اهل سنت با نظام نظام جمهوری اسلامی ایران پس از روی کار آمدن حسن روحانی گفت: رابطه خیلی بهتر شده و احساس می کنیم که اهل سنت عزت کسب کرده اند و در دل برادران شیعه محبوبیت به دست آورند و بر عکس هم همین طور است. رابطه و محبوبیت بین شیعه و سنی  بیشتر شده و هماهنگی و همکاری نیز بیشتر شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص دیدگاه اهل سنت ایران به خشونت هایی که با سوء استفاده از نام آنان انجام می شود، تأکید کرد: اهل سنت با خشونت و افراط گرایی مخالف هستند و به نظام جمهوری اسلامی افتخار می کنند و معتقدند خواسته ها و مطالباتشان باید از طریق قانون و راه گفتمان و مذاکره حل و فصل شود.

  تعداد بازديدها: 2285
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77542
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.