تاريخ انتشار: 21 تير 1396 ساعت 23:15:52
طنز تلخ "گفتگو" (قسمت پنجاه و هفتم)

گفتم: آقاجون يکی از معاونين سايق وزارت نفت مدعی است توتال پنجمین شرکت فاسد دنیا شناخته شد و حتی 60 میلیون دلار به یکی از مقامات نفتی ما رشوه داد توتال ۱۶ سال ایران را در فاز ۱۱ پارس جنوبی معطل نگه داشت.
گفت: اينکه در روز قانع شدن نمايندگان مجلس از توضيحات وزير نفت در خصوص اولين قرارداد جذب سرمايه پسا برجام توسط ايران همراه با خبرگزاری فارس و روزنامه های کيهان ، جوان ، رسالت ، ملت و همزمان با راديو آزادی و شبکه ( وی او ای و ) برخی ديگر از شبکه های لندن نشين همچنان عليه وزارت نفت و اولين قرارداد جذب سرمايه ، تکنولوژی و ماشين آلات جديد تيتر می زنند چيز عجيب و جديدی نيست.
گفتم: منظور از همزمان با راديو آزادی و وی او ای و غيره چيست؟
گفت: دقيقا مشابه موضوع برجام که جريان خبرگزاری فارس - روزنامه کيهان و پايداری و غيره همزمان و هم زبان با مثلث غير عقلانی و شوم ترامپيسم ، صهيونيم بين الملل و وهابيت از پيش از برجام تا اين لحظه عليه برجام موضع گيری کرده و فعاليت می کنند.
گفتم: بهرحال اين آقای معاون سابق وزارت نفت مدعی سه ادعا است.
گفت: اولا توتال بعنوان یکی از پنج شرکت بزرگ نفتی جهان شناخته و مورد استقبال تمام کشورهای نفتی و گازی قرار دارد چنانکه قبلا پروژه های عظيمی را در ايران انجام و با بالاترين سيفتی به شرکت نفت تحويل داده است.
دوما مدعيان فساد مالی نفتی همچنان از ارائه اسناد مثبته به دادگاه مستعصل و مدعيان اصولگرايی همچنان ناچار از استناد به ادعای سيستم استکبار جهانی هستند در حالیکه دادگاه صالحه ايران حتی پس از تعويض غير معمول قاضی پرونده و ممارست تام کميته ويژه اثبات تخلف هرگز قادر به اثبات اتهام نشد.
سوما جريان تغذيه فارس ، تسنيم و کيهان فراموش کردند که کشور دوست و برادر روسيه قرار داد نيروگاه بوشهر را با نزديک به 20 سال تأخير و تحميل هزينه های فزاينده و تحويل اس 300 را نيز علی رغم دريافت کامل بهاء کالا با حدود 12 سال تأخير بطور قطره چکانی تحويل داده است و جالب اينکه به محض ادعای تحويل اس 300 به ايران فورا پيشنهاد فروش اس 300 به عربستان و اس 400 به ترکيه ارائه شده است.
چهارما کشور دوست و برادر چين در کنار قبضه بازار مصرف رسمی ، تمامی بازار غير رسمی و قاچاق به ايران را در اختيار دارد بنابراين دو کشور دوست و برادر روسيه و چين در تصويب قطعنامه رفيق دزد بودند و در چپاول ايران شريک قافله محسوب می شدند اما هرگز مورد تعرض جريان فارس - کيهان قرار نگرفته و نمی گيرند که حتما گوارای وجودشان خواهد بود.

گفتم: بلاخره با چه مکانيسمی بر قرارداد نفتی نظارت خواهد شد؟
گفت: آقاجون اولا وزارت نفت ناظر بر قرارداد فی مابين شرکت نفت و کنسرسيوم فرانسه ، چين و ايران به مديريت توتال است.

دوما کميته هفت نفره ای متشکل از سه کارشناس ارشد نفت و چهار وزير سابق نفت صحت قرارداد را تأييد کردند

سوما کمتيه نظارت متشکل از روسای دو کميسيون تخصصی مجلس و قوه قضاييه در طول اجرای قرارداد اعمال نظارت خواهند کرد

چهارما قرارداد نبايد مغاير با قوانين ايران باشد. اما اطمينان دارم اگر تا صدوما هم می گفتند جريان فارس - کيهان همچون مثلث شوم ترامپيسم ، صهيونيست بين الملل و وهابيت به توهين و تحقير اقدام ارزشمند وزارت نفت در جذب سرمايه و برابر سازی برداشت با 25 سال تأخير ايران با قطر از مخازن مشترک همچنان جنجال می کردند.

  تعداد بازديدها: 3923
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77511
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.