تاريخ انتشار: 18 تير 1396 ساعت 18:47:36
واشنگتن: به اراده کردها درباره همه‌پرسی استقلال احترام می‌گذاریم!


نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش تأکید کرد که واشنگتن به اراده و تصمیم کردها درباره همه‌پرسی استقلال به رغم ملاحظاتی که درخصوص آن دارد، احترام می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق با برت مک‌گورک، نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش دیدار و درباره جنگ آزادی موصل گفتگو کرد.

مک‌گورک در این دیدار درباره شجاعت مردم کردستان و پیشمرگ‌ها در مقابله با تروریست‌های داعش و همکاری و هماهنگی میان پیشمرگ‌ها و ارتش عراق در جنگ آزادی موصل صحبت کرد.

مک‌گورک ابراز امیدواری کرد که مشکلات موجود میان اربیل و بغداد از طریق مذاکره جدی حل شود. وی بر آمادگی واشنگتن برای کمک به حل این اختلافات تأکید کرد.

وی درباره همه‌پرسی استقلال کردستان عراق گفت: ما به اراده مردم کردستان به رغم ملاحظاتی که درباره این مسئله داریم، احترام می‌گذاریم. اوضاع و مشکلات منطقه و عراق نیاز به مذاکره بیشتر دارد.

بارزانی نیز از حمایت مداوم آمریکا از اقلیم کردستان عراق قدردانی و بر آمادگی این اقلیم برای برگزاری مذاکرات بیشتر جهت حل مشکلات موجود تأکید کرد.

وی درباره همه‌پرسی گفت: تعیین سرنوشت مردم کردستان یک حق قانونی و طبیعی است. عدم پایبندی دولت عراق به قانون اساسی امکان شراکت را از بین می‌برد. حل مشکلات نیاز به مذاکره و نشست‌های بیشتر دارد و ما از آمریکا می‌خواهیم در موفقیت این مذاکرات نقش داشته باشد.

مک‌گورک شنبه‌شب در کنفرانس مطبوعاتی در ساختمان سفارت آمریکا در بغداد گفته بود: ما به صورت واضح با برگزاری همه‌پرسی استقلال مخالفت کردیم. ما خواهان مذاکره و متمرکز شدن بر شکست داعش هستیم.

  تعداد بازديدها: 1483
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77475
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.