تاريخ انتشار: 16 تير 1396 ساعت 23:34:11
طنز تلخ "گفتگو" (قسمت پنجاه و سوم)


گقتم:امام جمعه اصفهان در خطبه امروز اظهار کرد بیش از 75 درصد از مردم اصفهان دغدغه دین دارند و نیازی به کنسرت ندارند ما نباید همه را فدای چند درصد باقیمانده کنیم.
گفت: يعنی امام جمعه اصفهان معتقدند 25% مردم اصفهان دغدغه دين ندارند يا معتقدند 75% مردم اصفهان تمايل و علاقه خاصی به موسبقی و کنسرت ندارند و علی الظاهر معتقدند که تدين و علاقه به موسيقی منافات دارند.
گفتم: جالب اينجاست که اصفهان از شهرهای مولد هنرمندان بزرگ خوانندگی کشور محسوب می گردد آقاجون شايد امام جمعه اصفهان هم مانند امام جمعه مشهد در صدد ممنوعيت مردم اصفهان در استفاده از موسيقی کشورمان هستند شايد مانند علم الهدی معتدند که مردم بايد برای عياشی به کيش سفر کنند؟
گفت: چون امام جمعه اصفهان در مورد ممنوعيت و عياشی اظهارات صريحی نداشتند نبايد و نمی توان با مشابه سازی با اظهارات علم الهدی در مورد امام جمعه اصفهان قضاوت کرد اما می توان در خصوص مبانی تحقيقی امام جمعه اصفهان در انتشار آمار ادعايی 75% دارندگان دغدغه دين و 25% بی تفاوت در مردم اصفهان طباطبايی را مورد سوال قرار داد.
گفتم: اشکال وارده به آمار ادعايی طباطبايی در جای خود محفوظ ، اما نمی توان ناهنجاريهای فرهنگی و رفتاری اجتماعی را ناديده گرفت مشکلاتی مانند رشد حيرت انگيز طلاق يا اصرار بخشی از آقاين به کشف حجاب محارمشان در اماکن عمومی يا گسترش عجيب آلودگی اجتماعی به رذائل اخلاقی مانند دروغ ، غيبت ، تهمت و شادی از بی آبرو سازی سايرين و مديران حکومت جمهووی اسلامی که با اهداء صدها هزار شيهد معظم حاصل شده است.
گفت: آقاجون به نکات کليدی اشاره کرديد اما يک از موضوع مهم و جدی اين است که امام جمعه اصفهان و حدود 800 امام جمعه ديگر چه سهمی طی 38 سال گذشته در بروز فرهنگ غيرقابل قبول مذکور دارند؟ مثلا طباطبايی با توجه به تريبون
هفتگی که در اختيار دارد و قادر است در روند تمامی تصميم سازي ها و تصميمات اجرايی اصفهان حضور و اثرگذاری باشد در شکل گيری همان توده 25% ادعايی فاقد دغدغه دينی چه سهمی دارد؟
گفت: آقاجون طباطبايی بعنوان امام جمعه متنفذ اصفهان قطعا بايد بتواند توضيح دهد:
چرا نماز جمعه اصفهان به امامت ایشان علی رغم جمعيت 75 درصدی دارای دغدغه دينداری صرفا با حضور تکراری عده ای چند هزار نفره برگزار می شود؟
چرا بيش از 800 امام جمعه در ساماندهی فضای فرهنگی و رفتار اجتماعی کشور خود را چنين بی اثر می دانند؟
البته می توانيم براساس آمار مرکز امور مساجد به اين آمار حدود 40000 - 50000 امام جماعت مساجد و حسينه ها را نيز اضافه کنيم.

چرا امام جمعه اصفهان مانند ساير ائمه کشور هرگز از نقش سازمان صدا و سيما بعنوان مهمترين ، بزرگترين و البته انحصاری ترين دستگاه فرهنگی در شکل گيری فرهنگ موسيقی پاپ و تشديد گرايش فرهنگ عمومی به کنسرت کلمه ای نگفته و نمی گويند؟ چرا مسئولين ارشد صدا وسيما را (به فرمايش علم الهدی فرهنگ عياشی) با خطبه های آتشين به باد انتقاد نمی گيرند؟
چرا هزاران صاحب کرسی وعظ و خطابه حوزه ها را يعنی خود را مورد سوال قرار نمی دهند؟
چرا سازمانهای عريض و طويلی مانند سازمان تبليغات اسلامی را بعنوان متولی فرهنگ عمومی هرگز مخاطب خطبه ها و امر به معروف قرار ندادند؟
گفت: آقاجون امامان جمعه بايد بدانند که هر کس بايد به اندازه امکانات و اختياراتی که دارند پاسخگو نيز باشند.

  تعداد بازديدها: 3667
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77456
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.