تاريخ انتشار: 16 تير 1396 ساعت 14:40:14
ابتکار: انشالله منظور از «آتش‌بس» توقف تخریب‌ها علیه دولت باشد

دولت با دشواری‌های زیادی روبرو است | نقد دولت در فضای سالم و به دور از تنش باید انجام شود

معاون رئیس‌جمهور گفت: ممکن است در کار دولت اشکالاتی باشد که جای نقد دارد، این نقد می‌تواند در یک فضای سالم و به دور از تنش و اساعه ادب مطرح شود.

به گزارش خبرآنلاین، معصومه ابتکار درباره طرح پیشنهاد آتش بس یکطرفه و پس گرفته شدن آن بعد از 48 ساعت از سوی یک چهره اصولگرا، گفت: اینکه نیت افراد چیست؟ نمی شود قضاوت کرد چون فقط خدا می داند. انشاءالله که همه نیت ها خیر است.

وی با بیان اینکه انتقاد برای بهبود شرایط کشور و عملکرد دولت باید صورت بگیرد، افزود: اینکه گروهی از ابتدا منتقد دولت بودند، در انتخابات ریاست جمهوری رقابت کردند و الان هم منتقد سیاست های دولت هستند امری واضح و پذیرفته شده است. شاید منظورشان از آتش بس این بود که دیگر وقت رقابت های انتخاباتی و آن رویکرد را که در آن دوران مطرح می کردند تمام و الان رئیس جمهور انتخاب شده است.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند باید مراسم تنفیذ و تحلیف برگزار و دولت هرچه زودتر تشکیل شود تا کشور با سرعت بیشتری به سمت ثبات و استمرار برنامه ها و پیشرفت سوق پیدا کند، البته لازمه اش این است که همه قوا و دستگاه ها کمک کنند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور بارها از همه جناح ها، طیف ها و افراد دلسوز و توانمند برای کمک به آینده بهتر کشور دعوت کرد چون دولت برای نیل به این مقصود با دشواری ها و سختی های زیادی مواجه است و انتقاد مشفقانه بر پایه نظارت و مراقبت می تواند در پیمودن این مسیر راهگشا باشد. ولی هدف تخریب و رقابت تخریبی، تضعیف است انشاءالله منظورشان از «آتش بس» انتقاد مشفقانه و توقف رفتارهای تخریبی علیه دولت بود.

این فعال اصلاح طلب تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب بعد از حوادث روز قدس سخنانی را مطرح کردند که فصل الخطاب است و روشن می کند چارچوب شئوناتی برای گروه منتقد، رقیب یا مخالف وجود دارد که این گروه ها باید در آن چارچوب فعالیت کنند.

وی درباره چرایی سکوت رئیس جمهور در مقابل حجم زیاد تخریب ها اظهار کرد: آقای روحانی، رئیس جمهور همه مردم ایران است و همواره هم این را بیان کرد و به همین نگاه باور دارد.

عضو دولت تدبیر و امید اضافه کرد: آقای رئیس جمهور بسیار در مقابل انتقادها صبور است، آنجایی هم که توضیح و پاسخ داد، برای دفاع از حیثیت دولت و نظام بود و لازم می دید برخی مواضع را تبیین و روشنگری کند. مشی او این بود که فضا را آرام نگه دارد و عمدتا هم صبورانه به مسائل وارد می شود.

وی افزود: البته دولت همواره باید نسبت به اتهامات یا مطالب نادرست توضیحات کافی بدهد تا روشنگری کند و واقعیت ها برای مردم گفته شود ولی آقای رئیس جمهور برای حفظ آرامش کشور و پیگیری کارهای دولت ترجیح می دهد در هر موردی ورود نکند.

ابتکار اظهار کرد: همه جناح های سیاسی که عاقل و علاقمند به آینده ایران هستند سرنوشت کشور را در گرو همدلی و همکاری می دانند، کسی هم منکر انتقاد نیست، ممکن است در کار دولت اشکالاتی باشد که جای نقد دارد، این نقد می تواند در یک فضای سالم و به دور از تنش و اسائه ادب مطرح شود. انشاءالله بتوانیم کشور را به نتایج مطلوبی که مورد خواست و مطالبه مردم است برسانیم.

  تعداد بازديدها: 1916
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77438
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.