تاريخ انتشار: 16 تير 1396 ساعت 01:39:23
طنز تلخ "گفتگو" (قسمت پنجاه و یکم)


گفتم: آقاجون آقا سید حسن نصرالله گفته عربستان و اسراییل از توافق هسته ایران ناراحت هستند. سيد تأکيد کرد اولین نتیجه برجام برطرف کردن خطر جنگ منطقه ای است.
گفت: آقا سيد حسن نصرالله بايد در طرح مطالبی از اين دست دقت کنند چرا که می تواند برای شخصيت ايشان و نگاه به حزب الله لبنان را توسط برخی ايرانيان به چالش کشيده و مشکلاتی ايجاد نمايد.
گفتم: يعنی توضيح مواضع اعلامی توسط مقامات صهيونيست و وهابيت عليه برجام يا تحليل سيد مبنی بر اينکه اولين دست آورد برجام رفع خطر جنگ منطقه ای بود تا اين حد مسئله ساز و بحران آفرين است؟
گفت: فرمايش آقا سيد حسن نصرالله در خصوص آثار مثبت برجام يا ابراز نگرانی چندباره جبهه صهيونيست - وهابيت مسئله خاصی ندارد بلکه مشکل مخالفت ذاتی و مستمر بخشی از جريانات سياسی داخلی با هر سطح و شکلی از برجام می باشد لذا بايد نگران بود که مبادا بدليل تمجيد آقا سيد حسن نصرالله از دستاوردهای برجام برخی جريانات سياسی ضد دولت ، حزب الله لبنان را نيز به خيانت يا همراهی با دشن متهم نکنند.

گفتم: آقاجون سرلشگر رحیم‌صفوی در رثای حاج احمد متوسلیان گفتند انسانی بود که دارای یک روحیه شجاعانه و تسلیم ناپذیر بود از این رو بنده بعید می‌دانم که تن به اسارت داده باشد و در قید حیات باشد
گفت: حتما منظور آقا رحيم تأکيد بر ويژگي های عام بچه های دفاع مقدس است که در رويارويی با دشن شجاع ، ايثارگر ، استواو و مجاهد بودند اما اينکه اشاره کردند که بعيد می دانم تن به اسارت داده باشد بد سليقگی و کم لطفی آقا رحيم نسبت به تمامی کسانی است که سال های طولانی در اسارتگاههای ساوگ و صدام گرفتار بودند چرا که اسارت در شرايط خاص و به منظور حفظ جان واجب شرعی و مبتنی بر عقلانيت نظامی است چنانکه بيش از سی هزار آزاده سرفراز بدليل فقدان روح شجاعت و غيره تن به اسارت ندادند.
گفتم: حتما قصد سردار صفوی تأکيد بر برخی ويژگي های شهيد و تجليل از مقام شامخ اين عزيز سرافراز می باشد.
گفت: آقاجون قطعا همينطور است اما آقا رحيم هم بايد انتخاب الفاظ و جملات دقت کند چرا که حاج احمد حدود يک سال بعنوان فرمانده گردان در جنگ بود و تشکيل تيپ را هم به درستی درک نکرد چنانکه حاج همت حدود يکسال بعنوان فرمانده لشگر 27 خدمت کرد اما بی هيچ تکلفی از آن روزها تا به امروز هيچ رزمنده دفاع مقدس و بچه لشگر 27 نيست که لشگر 27 را با نامی غير از حاج احمد و حاج همت بشناسد و بشناساند.
گفتم: يعنی حاج احمد و حاج همت متفقا حدود سه سال با يگان رزمی 27 بودند و شش سال بعد سرداران دیگری چنين مسئوليتی را عهده دار بودند اما طی تمامی اين سال ها ديده نشدند؟
گفت: بله بعد از حاج همت حاج رضا چراغی و حاج عباس کريمی با فواصل بسيار کوتاه مسئوليت فرماندهی لشگر را عهده دار و به شهادت رسيدند
گفتم: پس سردار دیگری به فرماندهی لشگر منصوب واین سمت را به مدت 16 سال به عهده داشت. اما همچنان مردم و رزمندگان لشگر 27 محمد رسول الله(ص) را به نام حاج احمد و حاج همت می شناسند. روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.

گفتم: آقاجون علم الهدی امام جمعه مشهد اظهار کرد مساله سنگ قبر همسر مرا مطرح کردند تا مردم خبر قرارداد توتال را نفهمند!
گفت: شايد علم الهدی با توجه به قيمت هفتصد ميليون تومانی قبر خريداری شده برای اين بانوی مومنه (که قطعا بايد برای همه مومنين نيز محترم خواهند بود) تصور می کنند با قرارداد فی مابين شرکت نفت ايران با کنسرسيوم سه جانبه برابری می کند که به زعم علم الهدی و همفکرانش برای پنهان سازی خيانت نفتی به قبر و سنگ قبر همسر مرحومشان متوسل شده اند.
گفتم: مگر سخنگوی دولت يا مقامات شرکت نفت و روزنامه های به اصطلاح اصلاح طلب طی روزهای گذشته به موضوع قيمت هفتصد ميليون تومانی و متن نوشته سنگ قبر اشاره کردند؟
گفت: خير برخلاف جريان فکری علم الهدی که يک صدا با استفاده از تريبون های رسمی دولت را و البته در هفته قوه قضاييه دولت را متهم به خيانت و فروش کشور کردند از سوی هيچ مقام رسمی و رسانه شناسنامه داری به قبر هفتصد ميليون تومانی و سنگ قبر همسر علم الهدی که مادر همسر رييسی نيز بودند اشاره نکردند.
گفتم: آخه علم الهدی مدعی شده طرح موضوع قبر همسرش در هماهنگی با سلسله فعاليت برون مرزی مطرح و پيگيری شده است.
گفت: اصولا جريان فکری علم الهدی هر ديدگاه متفاوت يا مخالف خود را وابسته به بيگانه می دانند يعنی ايرانی فقط کسانی هستند که تفکری چون جريان فکری ایشان داشته باشند.
گفتم: يعنی تمام کسانی که طی انتخابات به جريان فکری علم الهدی نه گفتند الان ايرانی محسوب نمی شوند؟
گفت: شايد هم عامل و تحت تأثير بيگانه تعريف شده باشند اما ايکاش قاليباف هنوز در حس و حال تبليغات انتخاباتی بود توضيح می داد که خريداران قبر هفتصد ميليون تومانی در تئوری دو قطبی سازی 4% - 96% در کدام دسته قابل تعريف هستند؟ آيا خريداران قبر هفتصد ميليون تومانی می توانند با تمکن مالی 4% در زمره فقرای 96% تعريف شوند؟
گفتم: علم الهدی گفته اسم زوجه من عمداً روی سنگ‌قبر نوشته‌نشده و این نشانه تحجر بنده است که اجازه ندادم اسم همسرم را روی سنگ‌قبرش بنویسند!
گفت: واقعا اين مسئله شخصی و به هيچ کس ارتباط ندارد و قطعا جز غيبت و تهمت عايدی نخواهد داشت البته علم الهدی تأکيد کرده بود که در گذشته هم رسم علما و مومنين چنين بوده است هر چند سنگ مزار مادر و همسر حضرت امام خمينی(ره) به نام بانوان محترمه تنظيم شده است.
گفتم: ادعای جريان فکری علم الهدی مبنی بر اينکه توتال فرانسه از محل اجرای قرار داد 75% و ايران 25% عايدی خواهد داشت چيست؟
گفت: آقاجون کنسرسيوم دارای قرارداد 20 ساله است يعنی طی مدت 4 سال بايد با 4.8 مليلارد دلار سرمايه گذاری و بکارگيری تکنولوژی و تجهيزات روز دنيا پس از استخراج و مراحل توليد طی سقف قرار داد حدود 12 ميلیارد دلار (7 ميليارد دلار سود سرمايه و کار انجام شده) برداشت نمايد ايران نيز براساس برآور انجام شده طی مدت مذکور به قيمت امروز حدود 84 ميليارد دلار درآمد خواهد داشت. ضمنا 7 ميليارد سود سرمايه و کار انجام شده کنسرسيوم نيز به نسبت 51% برای توتال ، 30% برای شرکت چينی و 19% برای شرکت ايرانی خواهد بود بنابراين برخلاف تصوير سازی مبهم جريان فکری علم الهدی سهم توتال فرانسه حدود 3.5 - 4 ميليارد دلار طی مدت قرارداد خواهد بود.
گفتم: ايراد اتهام به غارت دادن منابع کشور توسط دولت از طريق تريبون های رسمی جرم نيست؟
گفت: آقاجون دادستان کل کشور بدليل ايراد اتهام خيانت و به غارت دادن منابع کشور عليه دولت بايد بعنوان مدعی العموم وارد و متخلفين را به محکمه بکشاند يا با تخريب کنندگان اذهان عمومی به جرم دروغ پردازی برخورد کند هر چند از سيستم قضايی ايران هرگز چنين انتظاری نداشته و نداريم.
گفتم: آقاجون اينکه لاریجانی رئیس قوه قضاییه در گفتگوی زنده تلویزیونی که به مناسبت هفته قوه قضاييه انجام شد ضمن بيان موضوعات مختلف به دو نکته ذيل هم تأکيد کرد به چه معنا است؟
1- فساد را نبايد بيش از حد خود بزرگ كرد و اين بزرگنمايي خوب نيست طوري كه كل نظام درگير به اين فساد به نظر بيايد.
2- ما دچار فساد سيستماتيك نيستيم و اين حرف حتما غلط است. تخلفاتي در دستگاه هاي اجرايي وجود دارد اما سيستمي براي فساد وجود ندارد.
گفت: لاريجانی بايد بطور شفاف مشخص می کرد فساد بزرگ از نظر قوه قضاييه چيست؟
گفت: اگر 123 ميليارد دوران فاضل خداداد، 1000 مليارد دوران شهرام جزایری ، 3000 ميليارد دوران اميرمنصور آریا و 12000 ميليارد دوران بابک و خدا می داند چه اعدادی برای اين روزها بزرگ نيست از نگاه رييس قوه قضاييه چپاول چه عددی از جيب ملت ايران می تواند فساد بزرگ تلقی گردد؟
گفت: شکل گيری صدها شرکت معظم مضاربه ای دوران کردلر و سحر و اليکا و غيره که بعدها به در قالب صدها شرکت هرمی اقتصاد را به حزيز ذلت کشاند و امروز به صدها تعاونی اعتباری ريز و درشت بعنوان سم اقتصاد اشاره می شود جز فساد پذيری ساختار اقتصادی چه می توان گفت؟
گفت: سال هاست مدعی هستيم براساس قانون بانکداری اسلامی مورد تأييد فقهای شورای نگهبان فعاليت می کنيم و
طی تمامی همين سال ها مراجع عظام تقليد معتقدند که سيستم بانکی کشورمان به شدت ربوی است و حتی برخی اعلام فرمودند حتی حقوق پرداختی به کارکنان سيستم بانکی شبهه دار است طی تمام اين سال ها همه فعالان اقتصادی اعلام می کنند که سيستم بانکی با توليد قهر و فقط در خدمت سودسازی بخش خدمات و واردات است.
گفت: بعد از سال ها و بدليل افشاگری های معمول کشورمان مشخص گرديد هزاران ميليارد تومان از وجوه متهمين بجای واريز به حساب خزانه کشور در حساب های متعدد به نام رييس قوه قضاييه نگهداری و از سود حاصله در رفع برخی نيازهای قوه استفاده می شود.
گفت: اينکه بخش اعظم دستگاهای مرتبط مبتلا به فعاليت اقتصادی ، واردات و حتی دلالی نفت يا بانکداری و غيره هستند چه معنايی جز فسادپذيری اقتصاد دارد؟

گفتم ادعای لاريجانی مبنی بر غلط بودن سيستماتيک و سيستمی دانستن فساد اقتصادی کشورمان چيست؟
گفت: نمی توان تعاريف علمی را به دلخواه تعبير و تعريف کرد اشکال در این است که:
اولا: فساد ساختاری را با فساد سازمان يافته يا به قول غربي ها مافيای فساد اقتصادی يکسان فرض کرده است که در اين صورت هم انکار فساد سازمان يافته با وجود کيس های اَبَر فاسدی مانند 3000 ميلياردی که با گذشت چند سال ظرفيت نزديکی به 12000 ميليارد را دارد به شدت تناقض دارد.
دوما: فساد سيستمی يا ساختاری به شرايطی اطلاق می شود که قوانين ، ضوابط ، رويه ها يا چينش مديريت سياسی به بازتوليد فساد اقتصادی منجر می گردد فساد ساختاری و سيستمی هر سطح و شکلی از مصاديق مبارزه با مفاسد را ناکارآمد و بی اثر می کند مانند قانونی که به وزارت خانه بی ربطی مثل تعاون سابق اختيار می دهد تا بی توجه و بدون درک قوانين اقتصادی و بانکی به صدور مجوز تأسيس موسسات تعاونی اعتباری اقدام کند قانون هجو و غلطی که سالها است
سیستم بانکی و گردش سرمايه در کشور را با بن بست روبرو کرده است موسساتی که ابن الفساد اقتصاد شدند موسساتی که زمينه ابتلا به فساد را برای هزاران نفر فراهم کردند که امير منصور آريا صرفا يک نمونه برخورد شده بود.

گفت: آقاجون وقتی دادستان کل کشور علی رغم حضور نماينده تام الاختيار قوه قضاييه در ستاد قاچاق مواد مخدر و ستاد مبارزه با قاچاق کالا ستاد های مذکور علی الخصوص ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر با بيش از 3000 شهيد دستگاههای ذی ربط را در برابر رسانه های عمومی امام زاده بی اثر اعلام می کند از ديگر مقامات ايت قوه چه انتظار بايد داشت؟

  تعداد بازديدها: 3558
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77435
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.