تاريخ انتشار: 12 تير 1396 ساعت 21:57:06
طنز تلخ "گفتگو" (قسمت چهل و نهم)


گفتم: آقاجون آشنا مشاور رييس جمهور عکس جالبی از خودش رو که در حال دستبوسی از آیت الله جنتی در مراسم ختم همسر علم الهدی است را منتشر کرد
گفت: جنتی قطعا يکی از مخالفين بسيار جدی تفکر اصلاح طلبان و اعتداليون محسوب می شود چنانکه در حمايت از تفکر و عمل احمدی نژاد سنگ تمام گذاشت. لذا آشنا با تعظيم و بوسيدن دست جنتی حتما فارغ از موافقت و مخالفت مرسوم سياسی در برابر شخصيت و مقام فقهی خبره ای متدين شرط ادب به جا آورده است.
گفتم: عمل آشنا بعنوان مشاور رييس جمهور معنای ديگری نداشت؟
گفت: آقاجون ادب و تکريم آشنا را به بحث سياسی لوث نبايد کرد اما:
ايکاش همه می آموختيم که ادب حتی در برابر دشمن نيز اقدامی پسنديده و اخلاقی است حال که آشنا در برابر يکی از شيوخ مسلم فقه شيعه و از ارکان چهار دهه تطبيق قوانين کشورمان با اصول فقهی رسم شاگردی به جا آورده است.
ايکاش همه می توانستيم رقبا و حتی مخالفين بسيار جدی اما مؤدبی برای هم باشيم.
ايکاش فراموش نمی کرديم که همه اهل انقلاب امام(ره) همپای امام(ع) نبردهای جمل ، صفين و نهروانيم
ايکاش همه مؤدب می شديم که نقد ، مخالفت و اعتراضمان را برای رضای خدا و به رسم اخلاق و سيره نبوی(ص) و علوی(ع) بر زبان جاری کنيم.
ايکاش امروز به جای تعبير و تفسيرهای آزار دهنده همه اقدام مؤدبانه آشنا را حداقل عمل قابل تصور در رابطه ممکن شاگردی در برابر عمری مجاهدت استادای می ديديم و به احترام ادب شاگرد مؤدب به پا می خواستيم.


گفتم: انعقاد قرار داد با کنسرسيوم فرانسوی ، چينی و ايرانی به مبلغ سرمايه گذاری وارداتی حدود 5 ميليارد دلار مستلزم لغو قطعی تحريم های نفتی نيست؟
گفت: در شرايط تحريم های هسته ای حتی انتقال قانونی و بانکی يک سنت به مقصد و از مبدأ ايران ممکن نبود لذا انعقاد قرارداد بين المللی سرمايه گذاری خارجی نفتی به ارزش حدود هجده هزار ميليارد تومان علاوه بر اينکه اعلام رسمی و قابل اعتماد سرمايه گذاران خارجی در ايران است بلکه به زبان عاميانه اعلام مرگ تحريم های هسته ای توسط شرکت های اروپايی و چينی در برابر ياوه گويی های ترامپيزم بازگشت ناپذيری برجام می باشد.
گفتم: در آستاته امضاء قرارداد نفتی برخی از مخالفين افراطی برجام با ادعای مشکلات قرارداد ايران و کنسرسيوم نفتی به مبلغ حدود 5 ميليارد دلار از همه دعوت کردند با تکيه بر آتش به اختيار عليه وزارت نفت اقدام کنند.
گفت: اين افراد حتی در مجلس نهم که در اختيارشان بود علی رغم تمامی جنجال سازی های عليه مدل جديد قرارداد نفتی و برجام هم خريدار نداشت.
گفتم: شايد در اين مورد اشکالی را ديده باشند؟
گفت: آقاجون نکته اول اينکه قرارداد مذکور به ابتکار وزيز نفت توسط هيات هفت نفره که چهار نفرشان وزرای نغت سابق نفت بودند بررسی و تأييد شده است جالب توجه اينکه پس از انقلاب نُه وزير نفت وزارت داشتند اگر وزير بازرگان ، بنی صدر ، شهيد رجايی (شهيد تندگويان) و زنگنه حذف شوند عملا از بين پنج وزير سابق چهار وزير در هيات هفت نفره مذکور عضويت دارند واقعا تاريخ ايران هياتی با اين ترکيب برای بررسی يک قرارداد داشته است؟ نکته دوم اينکه قرارداد فی مابين نبايد در مغايرت با قوانين حاکميتی ايران باشد.

  تعداد بازديدها: 3688
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77401
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.