تاريخ انتشار: 01 تير 1396 ساعت 17:56:29
با فتوای امام خمینی چه می‌کنید آقای جنتی؟

همزمان با فضاسازی تندروها و همچنین انتشار بیانیه‌ای با امضای احمد جنتی، رییس مجلس خبرگان رهبری علیه اظهارات رییس‌جمهور درباره نقش مستقیم مردم در انتخاب حاکم اسلامی، یک پایگاه مذهبی اقدام به انتشار فتوای مهم امام خمینی (ره) در پاسخ به پرسشی درباره اعمال ولایت از سوی فقیه جامع الشرایط  نمود. گفتنی اینکه در بیانیه جنتی آمده است که: «... ولایت و امامت الهی به همه شوؤن آن اهم از تبیین و حفظ دین و هدایت مردم و زعامت سیاسی اجتماعی از احکام الهی است همانند ولایت پیامبر(ص) و متوقف بر خواست و نظر و رأی مردم نیست...»!
متن کامل پرسش و پاسخ با ایشان به این شرح است:
زمان: ۲۹ دی ۱۳۶۶ / ۲۸ جمادی الاول ۱۴۰۸
مکان: تهران، جماران
موضوع: شرط اعمال ولایت از سوی فقیه جامع الشرایط
مخاطب: خاتم یزدی، عباس – توسلی، محمدرضا عبایی خراسانی، محمد – کشمیری، محمدجواد – قاضی عسگر، سید علی (نمایندگان امام خمینی در دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه)
[حضرت آیت الله العظمی امام خمینی، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی. پس از اهدای سلام و تحیت، در چه صورت فقیه جامع الشرایط بر جامعه اسلامی ولایت دارد. أدام الله ظلّکم علی رؤوس المسلمین.
نمایندگان حضرتعالی در دبیرخانه ائمه جمعه سراسر کشور، عباس خاتم یزدی – توسلی – عبایی – کشمیری – قاضی عسگر
]
بسمه تعالی
ولایت در جمیع صور دارد. لکن تولی امور مسلمین و تشکیل حکومت بستگی دارد به آرای اکثریت مسلمین، که در قانون اساسی هم از آن یاد شده است، و در صدر اسلام تعبیر می‌شده به بیعت با ولیّ مسلمین.
روح الله الموسوی الخمینی‌

*بهارنیوز

  تعداد بازديدها: 1734
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77205
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.