تاريخ انتشار: 21 خرداد 1396 ساعت 14:58:28
طنز تلخ "گفتگو" (قسمت سی و دوم)


گفت: ولايتي رئیس هیئت امنا و هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی گفته به زودی شعب این دانشگاه در کربلا، نجف، بصره، بغداد و منطقه کردستان تاسیس می شود و همکاری با کشورهایی مثل جمهوری آذربایجان، لبنان و افغانستان که مشترکات زیادی با ما دارند در اولویت قرار دارد.

گفتم: آقاجون دانشگاه آزاد بدليل تعدا استاد ، دانشجو و محيط آموزشی بزرگترين دانشگاه جهان است.
گفتم: قطعا با اقدام مذکور در رديف دانشگاههای برتر دارای شعب بيرونی نيز قرار خواهد گرفت.
گفتم: واقعا تبديل يک اسم طی پروسه زمانی نزديک به سه دهه به بزرگترين دانشگاه جهان از افتخارات منحصر به فرد مرحوم آيت الله هاشمی رفسنجانی بود.
گفت: با تأييد عظمت کار انجام شده خوب شايد اگر ديگران هم مسئوليت کار را داشتند چنين شرايطی محقق می شد.
گفتم: ديگران کم نبودند امکانات ويژه يک مرکز آموز عالی مجهز و بوجه ساليانه و اختيار تام مديريت خانوادگی هم دريافت کردند اما انروز نيز فاصله اندکی با موقعيت 35 سال پيش دارند.
گفت: پس چرا علی رغم اين موقعيت بی نظير عليه دانشگاه آزاد يا مديريت اسبقش فضاسازی می شد.
گفتم: به قول شهيد مطهری وقتی قطاری با قدرت و سرعت به حرکت در می آيد ديگرانی تصور و توان حرکت در خود نمی بينند نيز به سنگباران اقدام می کنند
گفت: واقعا دانشگاه آزاد صرفا از انتخاب يک اسم آغاز شد.
گفتم: بله مرحوم هاشمی که رياست مجلس و جانشينی امام خمينی(ره) در جنگ را عهدار بودند به اتفاق تعدادی از سران کشور مانند مقام معظم رهبری که رييس جمهور و امام جمعه تهران بودند با هدف ايجاد ظرفيت ضروری علمی و آموزشی و رفع تنگناها و محدوديت آموزش عالی کشور اين تصميم را گرفتند که يکی از خطبه های نماز جمعه اوايل دهه شصت توسط مرحوم هاشمی که امام جمعه موقت تهران بود به اطلاع مردم رسانده شد ايجاد دانشگاه آزاد از آن زمان و با دريافت 3 ميليون تومان اهدايی امام راحل به رياست هيات موسس و هيات امنا مرحوم آيت الله هاشمی و انتخاب دکتر جاسبی به عنوان رياست دانشگاهی که تنها يک اسم انتخابی بود آغاز و با همت و مجاهدت بی نظيرشان به ظرفيتی بزرگتر از مجموعه دانشگاههای دولتی کشور رسانده شد.
گفت: چرا مثلا رياست هيات امنا يا رياست دانشگاه طی نزديک به 30 سال تغيير نداشت.
گفتم: اولا رياست هيات موسس و هيات امنا به انتخاب دوره ای اعضای موسس و هيات امنا بوده است رياست دانشگاه نيز به صلاح ديد هيات امنا انتخاب شده بود. دوما کم نيستند مراکز آموزش عالی که به مدت بيش از 35 سال است که با تمام امکانات و بودجه تحويل برخی افراد شد مراکزی که همچنان و حدودا با همان سبک و سياق و همان مديريت مشغول به فعاليت هستند.
گفت: واقعا خدايش رحمت کند مرحوم هاشمی را که چه مائده ماندگاری به تمام نسل های ديروز ، امروز و فردای ايران به يادگار گذاشتند.
گفتم: و تمام آنانی که طی اين سالها در مسير دشوار بنا نهادن اين مجموعه عظيم و بالنده همراه بودند.

  تعداد بازديدها: 3453
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=77042
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.