تاريخ انتشار: 05 خرداد 1396 ساعت 13:09:51
سلاح های ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمص سوریه کشف شدند

یگان های مهندسی و تخریب ارتش سوریه روز جمعه موشک های آمریکایی و خمپاره های ساخت رژیم صهیونیستی را در محله الوعر حمص کشف کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)؛ یگان‌های تخریب هنگام پاکسازی محله الوعر شهر حمص مقادیر زیادی از انواع مختلف موشک های ساخت آمریکا و خمپاره های ساخت رژیم صهیونیستی کشف و ضبط کردند.
این سلاح ها شامل انواع موشک کبرا، لاو، کاتیوشا، خرج ها و موشک های ار. پی .جی و مقدار زیادی از مهمات انواع سلاح های سبک و سنگین است.
بمب ها، مین ها، خمپاره، خمپاره انداز، ماسک، دوربین، تفنگ های تک تیرانداز و جلیقه‌های ضد گلوله از دیگر اقلام کشف شده در محله الوعر است.
در روزهای گذشته نیز یک کامیون بمب گذاری شده و بمب های حاوی مواد شیمیایی در این کحله کشف و خنثی شده بود.
روز یکشنبه گذشته صدها تروریست و خانواده های آن‌ها درقالب آخرین گروه از محله الوعر شهر حمص خارج شدند.
با خروج آخرین گروه از تروریست‌ها و خانواده‌های آن‌ها از محله الوعر، شهر حمص امن و عاری از سلاح اعلام شد.
آخرین دور مذاکرات گروه‌های مسلح با دولت سوریه برای خروج ازمحله الوعر حمص روز 21 اسفندماه گذشته آغاز شد واین گروه‌ها برای خروج از این محله با دولت به توافق رسیدند.
درنخستین مرحله از توافق آتش بس در محله الوعر حمص در دسامبر سال 2015 میلادی٬ 720 تروریست به همراه خانواده‌های خود این محله را ترک کردند، ولی با کارشکنی افراد مسلح این توافق ناتمام ماند.
دو گروه دیگر از تروریست‌ها اوایل مهرماه 95 براساس توافق با دولت سوریه از محله الوعرخارج شدند اما شماری از آنها خودداری کرده از شهر خارج نشدند.
در آتش بس سال 2014 تروریست‌ها از محله‌های مسکونی شهر حمص عقب نشینی کردند، اما مناطقی مانند' الوعر' همچنان در دست آنان باقی ماند. 
شهر حمص سومین شهر بزرگ سوریه پس از دمشق و حلب است که در غرب سوریه و در 162 کیلومتری پایتخت این کشور قراردارد.

  تعداد بازديدها: 1721
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=76761
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.