تاريخ انتشار: 29 ارديبهشت 1396 ساعت 23:20:56
علی لاریجانی: اطلاعی از رای دادن محصوران ندارم

رییس مجلس اعلام کرد که اطلاعی از رای دادن محصوران ندارد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: باید از دوستانی که در ستاد انتخابات کشور فعال هستند، تشکر کرد.

او با بیان اینکه امروز یک جشن ملی برای کشورمان محسوب می‎شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه مجلس در انتخابات شوراها مشارکت داشت، سعی کرد تمامی اقدامات شایسته را در این راستا انجام دهد. باید تلاش شود تا مردم بتوانند درخصوص تعیین سرنوشت‌شان درست تصمیم بگیرند.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه باید از ملت عزیز و دست‎اندکاران بابت برگزاری پرشور انتخابات تشکر کرد، تصریح کرد: براساس گزارش‌هایی که در وزارت کشور ارائه شد، نشان می‌دهد مردم با علاقه در انتخابات حضور پیدا کردند و با حضور معنادارشان سرنوشت کشور را در یک مسیر درست تعیین می‌کنند.

لاریجانی ادامه داد: با این حال، جمعیت انبوهی در پای صندوق‌ها هستند که این مسئله موجب خستگی آنها شده است. بدون شک باید برنامه‎ای برای سرعت بخشیدن به فرآیند رای‎گیری صورت گیرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا از رای دادن محصوران اطلاع دارید؟ خاطرنشان کرد: من در این باره اطلاعی ندارم.

رییس مجلس درباره میزان مشارکت در انتخابات نیز ابراز داشت: باتوجه به آمارهای ارائه ‎شده میزان مشارکت نسبت به سال ۹۲ بیشتر بوده است.

لاریجانی در پاسخ به این سوال ایلنا مبنی بر اینکه که نمایندگان و مسئولان ستادهای برخی از نامزدها مدعی شده‌اند که دولت درصدد مهندسی انتخابات است. پاسخ شما به این ادعاها چیست؟ چه توصیه‌ای به نامزدها دارید؟ بیان کرد: با این حرفها نباید حضور مردم را که چشم گیر و بسیار ارزشمند است، غبار آلود کرد. ما نباید در این مساله قضاوت‌های ناراست داشته باشیم.

او در پاسخ به این سوال که امریکا تعلیق تحریم ها را تمدید کرد. فکر می کنید دلیل این اقدام از سوی امریکا چیست؟ یادآور شد: تعلیق تحریم باید در همین زمان انجام می شد اگر این کار صورت نمی گرفت، خلاف انجام داده بودند. البته قبلا سروصداهایی را درخصوص برجام انجام داده بودند ولی در نهایت شاهد بودیم که آنها توافق را تمدید کردند و این سروصداها و رجزخوانی ها منتفی شد.

رییس قوه مقننه اضافه کرد: خوب است که همه بخش‌ها در مسیر توافق حرکت کنند هرچند که این اجرا باید در همه بخش ها باشد.

لاریجانی در پاسخ به این سوال که تعامل مجلس با دولت بعدی چگونه خواهد بود؟ عنوان کرد: باید به رای مردم احترام گذاشت. مجلس به عنوان مهمترین نهاد مردمسالاری در کشور از جایگاه مهمی از نظر تصمیم گیری برخودار است. هرچه که روابط میان قوا نزدیک باشد مسائل کشور نیز بهتر حل و فصل می شود.

او درخصوص صحبت‌هایی که در مناظره‌ها مطرح شد نیز گفت: آزردگی‌هایی از این مناظره‌ها به وجود آمد که من آنها را قبول دارم. باید نوع گفت وگوها سالم باشد و نباید این مسئله روی اراده مردم برای تعیین سرنوشت کشور تاثیر بگذارد.

رییس مجلس با بیان اینکه اصل حضور مردم در انتخابات اصل استراتژیکی برای کشور است، اظهار داشت: باید سازوکارهایی فراهم کرد که با مشی قابل مقبول‌تری این کار انجام شود. البته من فکر می‌کنم با این فضاسازی‌ها، مردم از هوشمندی سیاسی بالایی برخودار هستند. باید مسیر رقابتی را طی کرد و فضای پس از آن فضای کار و خدمت باشد.

  تعداد بازديدها: 1426
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=76650
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.