تاريخ انتشار: 25 ارديبهشت 1396 ساعت 00:19:28
واعظی: رویکرد جانبدارانه صداوسیما، اعتماد مردم به رسانه ملی را کاهش می‌دهد


محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم می‌گوید پخش گزارش‌‌های مردمی ساختگی و گزینشی در بخش‌های خبری، صداوسیما را از جایگاه بی‌طرفی خارج کرده است.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم می‌گوید پخش گزارش‌‌های مردمی ساختگی و گزینشی در بخش‌های خبری، صداوسیما را از جایگاه بی‌طرفی خارج کرده است.
 
به گزارش خبرآنلاین، دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم در مورد رویکرد جانبدارانه صداوسیما در روزهای اخیر نسبت به نامزدهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: «متاسفانه طی روزهای اخير و بعد از مناظره سوم، صداوسیما با رویکردی جانبدارانه، با پخش گزينشی سخنان و برنامه‌های كانديداهای رياست جمهوری نسبت به حمایت از يک طيف و تخريب عملكرد دولت اقدام کرده است.»
 
او تصریح کرد: «البته مخاطب این سخن بنده با گروه سیاسی با مواضع خاص در این سازمان است و اینجانب از خدمات ارزنده بخش‌های دیگر به ویژه مدیران، هنرمندان و کارمندان خدوم صداوسیما تقدیر و تشکر می‌کنم.»
 
واعظی تصریح کرد: «پخش گزارش‌‌های مردمی ساختگی و گزينشی، در بخش‌های خبری اين رسانه را از جایگاه بی‌طرفی خارج كرده است كه با فرمايشات مقام معظم رهبری کاملا مغايرت دارد.»
 
وزیر ارتباطات در مورد تمایل صداوسیما به کشیده شدن انتخابات به دور دوم گفت: «از سوی دیگر صداوسیما تلاش می‌کند به مخاطبان خود القا کند که انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد و به نظر می‌رسد برنامه‌ها و سیاستش حضور حداکثری مردم در انتخابات نیست. این درحالیست که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، همگان باید برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای تلاش کنند.»
 
او در پایان تاکید کرد: «البته اين نیز يک پديده عجيب است كه رسانه ملی يک كشور دولت مستقر را تخريب كند، گرچه این رویه تنها مربوط به این دور تبلیغات انتخابات نیست و درگذشته نیز بر این رویکرد تاکید داشته است. در اقصی نقاط دنیا رسانه ملی كشورها دستاوردهای دولت را برای ایجاد امید و اقتدار و وحدت ملی به خوبی منعکس می‌کنند؛ فكر كنم این رسانه، تنها رسانه ملی است كه اینگونه عمل نمی‌کند كه واقعا جای تاسف دارد. اگر به بخش‌های خبری به ویژه خبر 20:30 و برنامه‌های دیگر ساخته صداوسیما مربوط به انتخابات با دقت توجه شود، جناحی عمل کردن صداوسیما بیشتر خود را نشان می‌دهد. طبيعی است در چنين شرايطی اعتماد مردم نه تنها به رسانه ملی بلکه به حاکمیت نظام از بين می‌رود و اعتماد از دست رفته را به راحتی نمی‌توان بازگرداند.»

  تعداد بازديدها: 1510
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=76579
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.